Bank i Klient: Cztery generacje i ich aktywność kredytowa w ujęciu geograficznym

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

W temat charakterystyki pokoleń wprowadziliśmy Czytelników "Miesięcznika Finansowego BANK", w numerze czerwcowym. Zgodnie z kategoryzacją wykorzystywaną przez socjologów, BIK uzupełnił cechy socjodemograficzne poszczególnych pokoleń o dane kredytowe.

Przy tworzeniu artykuły korzystano z prezentacji „Portret kredytowy polskich kredytobiorców na koniec 2014 r.”, autorstwa ekspertów Biura Informacji Kredytowej S.A. – mgr Marioli Kapli oraz prof. nadzw. SGH dr. hab. Waldemara Rogowskiego.

Portret kredytowy polskiego kredytobiorcy, to badanie opracowane przez ekspertów Biura Informacji Kredytowej, prezentujące dane i statystyki portfeli kredytowych banków w przekroju pokoleniowymi i przestrzennym. To jeden z przykładów analiz, wykonywanych przez BIK dla banków, które mogą stanowić punkt wyjścia dla dalszych pogłębionych i sprofilowanych badań. Znajomość zachowań poszczególnych typów generacji zamieszkujących różne regiony może posłużyć do lepszego identyfikowania pewnych zachowań rynkowych, konsumenckich czy wręcz do budowania strategii, np. zarządzania organizacjami.

Badanie, opracowane przez ekspertów BIK pogłębia i analizuje zachowania kredytowe polskich kredytobiorców – osób prywatnych, także w ujęciu geograficznym.

Kredyty ogółem w ujęciu geograficznym

Patrząc na aktywność kredytową Polaków z uwzględnieniem podziału administracyjnego, możemy dostrzec ciekawe zjawisko. Okazuje geograficznymsię bowiem, że skłonność do korzystania z kredytów bankowych nie jest taka sama we wszystkich regionach kraju. Zdecydowanie najaktywniejsi pod tym względem są mieszkańcy Polski zachodniej, gdzie nieco ponad 50 proc. osób wspiera się finansowaniem z banków. Po przeciwnej stronie znajdują się mieszkańcy Polski południowo-wschodniej, gdzie niespełna 4 na 10 dorosłych mieszkańców korzysta z kredytu bankowego (...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI