Liczba klientów zamożnych w Polsce rośnie szybciej niż w większości krajów Europy

Liczba klientów zamożnych w Polsce rośnie szybciej niż w większości krajów Europy
Monika Rozbicka-Szlosek. Źrodło: VeloBank
Liczba klientów zamożnych w Polsce rośnie szybciej niż w większości krajów Europy. Najlepiej widać to wśród przedsiębiorców wchodzących w etap sukcesji, sprzedających udziały lub dywersyfikujących biznes – procesy te wprost przekładają się na wzrost ich aktywów finansowych. Równolegle dynamicznie rozwijają się sektory nowej gospodarki: technologie, e-commerce i usługi profesjonalne. W ich cieniu rośnie nowe pokolenie osób o wysokich dochodach, coraz większej świadomości finansowej i realnym potencjale inwestycyjnym, pisze w komentarzu Monika Rozbicka-Szlosek, dyrektor Departamentu Produktów Inwestycyjnych i Private Banking, VeloBank.

Polski rynek private banking wchodzi w fazę przyspieszonego wzrostu. Klienci coraz częściej oczekują nie tylko kompleksowej obsługi majątku, ale też globalnej dywersyfikacji, usług maklerskich, dostępu do private markets, profesjonalnego doradztwa inwestycyjnego i asset managementu.

Równocześnie rośnie znaczenie rozwiązań, które pozwalają budować wartość w perspektywie wielopokoleniowej – od planowania sukcesji, przez struktury family office, po długoterminowe zarządzanie majątkiem.

Coraz częściej decydującym kryterium wyboru partnera finansowego staje się również poziom zaawansowania technologicznego.

Czytaj także: Pieniądze jednak dają szczęście

VeloBank planuje w ciągu 2-3 lat podwoić liczbę zamożnych klientów

VeloBank, po integracji z detaliczną częścią Citi Handlowego, wyrasta na jednego z największych graczy w segmencie wealth management oraz private banking w Polsce.

Dzięki tej transakcji znacząco zwiększymy skalę działalności i zbliżymy się do bazy ok. 25 tys. klientów zamożnych, oferując jednocześnie jedną z najbardziej kompleksowych ofert wealth management na rynku.

To jednak dopiero punkt wyjścia. W perspektywie najbliższych 2-3 lat chcemy podwoić tę bazę, wykorzystując skalę Grupy VeloBanku, naszą zaawansowaną technologię oraz przewagi płynące z silnego, międzynarodowego zaplecza właścicielskiego.

Obecność Cerberus Capital Management, ale również IFC oraz EBRD, otwiera możliwości budowania relacji bankowych w innych krajach Europy, zapewnia dostęp do globalnych rozwiązań i doświadczeń. To bezpośrednia odpowiedź na kluczowy trend w segmencie klientów zamożnych: rosnącą mobilność kapitału i potrzebę zarządzania majątkiem w skali międzynarodowej.

Wyróżnia nas struktura Grupy VeloBanku. Posiadamy własne Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych VeloFunds TFI oraz spółkę VeloLeasing. Taki model pozwala nam projektować rozwiązania o realnej wartości dodanej dla klientów zamożnych – w dużej mierze przedsiębiorców, którzy na co dzień prowadzą swoje firmy.

W praktyce oznacza to silniejsze kompetencje inwestycyjne, możliwość budowania indywidualnych strategii oraz dostęp do pełnego ekosystemu usług finansowych w jednym miejscu.

Połączenie banku, TFI, leasingu oraz kompetencji, które przechodzą do nas z części detalicznej Citi Handlowego tworzy unikalną platformę dla klientów, oczekujących oferty i jakości obsługi na najwyższym, międzynarodowym poziomie.

Skalowalny, hybrydowy model obsługi private banking 

VeloBank jest dziś organizacją technologiczną, która konsekwentnie rozwija inteligentne, intuicyjne rozwiązania cyfrowe i omnichannelowe. Budujemy skalowalny, hybrydowy model obsługi – od zdalnych kanałów, przez wideodoradztwo, po bezpośredni kontakt z doradcą.

Ofertę inwestycyjną i kluczowe usługi wealth management przenosimy do kanałów mobilnych i online, odpowiadając na oczekiwania kolejnych pokoleń klientów, w tym sukcesorów przejmujących majątek rodzinny.

Operacyjnie działamy jak fintech, łącząc szybkość i zwinność technologiczną z bezpieczeństwem, stabilnością i odpowiedzialnością właściwą bankom.

To połączenie technologii z bankowym DNA daje nam wyraźną przewagę i pozwala oferować to, czego klienci zamożni oczekują: zaufanie, bezpieczeństwo, kompleksową ofertę inwestycyjną oraz długoterminowe partnerstwo w budowaniu strategii majątkowej.

Źródło: Portal Finansowy BANK.pl