Revolut udostępni swoim klientom przelewy na telefon BLIK
Revolut, globalna aplikacja finansowa, gdzie swoje konto ma ponad 5 milionów Polaków, potwierdził start nowej usługi: przelewów na telefon BLIK.
Aplikacja w listopadzie 2024 r. udostępniła w Polsce płatności BLIKIEM. Po 11 miesiącach już ponad 1,9 miliona klientów Revolut w Polsce aktywowało w swojej aplikacji BLIKA. Od listopada ’24 klienci Revolut wykonali z pomocą BLIKA ponad 30 mln transakcji kodami BLIK w Internecie, sklepach stacjonarnych i w bankomatach, o łącznej wartości ponad 4 mld zł, czytamy w informacji prasowej.
Przelewy na telefon BLIK
Choć BLIK świętował w tym roku 10 lat obecności na rynku, popularność usługi wśród klientów bankowych aplikacji mobilnych w Polsce systematycznie rośnie. Do połowy 2025 roku liczba użytkowników aktywnie korzystających z usługi BLIK wzrosła o 15% r/r i na koniec czerwca ’25 wynosiła już 19,4 mln.
Stale rośnie też liczba transakcji realizowanych BLIKIEM – tylko przez 6 miesięcy 2025 roku użytkownicy wykorzystali tę metodę płatności 1,4 mld razy, czyli aż o 24% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.
Klienci Revolut, by skorzystać z usługi przelewy na telefon BLIK, będą musieli uaktualnić aplikację Revolut, wybrać konto PLN i dotknąć ikonki BLIK. Następnie, tuż obok kodu BLIK zobaczą pole przelewy na telefon BLIK.
Kolejnym krokiem jest przejście do wyboru adresata przelewu na telefon BLIK z listy kontaktów lub dodanie Nowego kontaktu. Teraz wystarczy już tylko wpisać kwotę przelewu i potwierdzić przelew w aplikacji.
Czytaj także: Revolut w nowej siedzibie w Londynie i z nową strategią
„Cieszymy się, że udostępnienie płatności BLIK, obok innych dostępnych już wcześniej metod płatności takich jak Apple Pay, Google Pay czy jednorazowych kart wirtualnych Revolut, okazało się strzałem w dziesiątkę.
Trudno o lepsze potwierdzenie niż ponad 1,9 miliona osób w Polsce, które aktywowały funkcję BLIK w swojej aplikacji Revolut. Liczymy, że liczba użytkowników funkcji BLIK w Revolut i liczba wykonywanych przez nich transakcji będzie szybko rosła, wraz z udostępnieniem przelewów na telefon BLIK” – powiedziała Patrícia Brazão, Business Development Manager, Global Business w Revolut.
„Revolut buduje swoją pozycję jako bank pierwszego wyboru w krajach Europy i integracje z lokalnymi systemami płatności pełnią tu kluczową rolę. BLIK był jedną z najbardziej oczekiwanych funkcji w Polsce. Klienci o nią prosili – Revolut ją dostarczył. Współpraca między Revolut i BLIK jest kontynuowana.
Polska to dla nas jeden z kluczowych rynków. Jesteśmy zdeterminowani, by dostarczać Polakom kolejne innowacje finansowe i być dla nich zaufanym partnerem w codziennych finansach” – powiedział David Tirado, Vice President Profitability & Global Business, Partner w Revolut.
„Przelewy na telefon BLIK dla użytkowników aplikacji bankowych w Polsce stały się codziennością – tylko w pierwszej połowie 2025 roku zrealizowano prawie 355 mln takich transakcji, o 25% więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie.
Cieszymy się, że od teraz z przelewów na telefon mogą korzystać także klienci Revolut. To dla nas obiecująca perspektywa dotycząca współpracy na kolejnych rynkach” – powiedział Adam Kokoszkiewicz, Sales Department Director w BLIK.
Klienci Revolut mogą płacić BLIKIEM w całym polskim e-commerce, coraz większej liczbie zagranicznych platform zakupowych, w terminalach płatniczych w sklepach stacjonarnych, a także wypłacać gotówkę z ponad 20 tys. bankomatów w całym kraju.