W Banku Pocztowym można założyć konto dzięki wideoweryfikacji

W Banku Pocztowym można założyć konto dzięki wideoweryfikacji
Źródło: Bank Pocztowy
Bank Pocztowy wprowadził możliwość zakładania rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego (ROR) za pomocą wideoweryfikacji, dostępnej przez aplikację mobilną Pocztowy. Rozwiązanie skierowane jest do nowych klientów i stanowi alternatywę dla dotychczasowych form zakładania kont – w placówkach oraz w kanałach zdalnych z wykorzystaniem usługi Account Information Service (AIS). Cały proces odbywa się online i – przy spełnieniu określonych warunków technicznych – może zostać zakończony w ciągu kilku minut, poinformował Bank.

Bank Pocztowy wprowadził możliwość zakładania rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych (ROR) za pomocą wideoweryfikacji.

Nowe rozwiązanie pozwala na założenie konta w zaledwie kilka minut, całkowicie online, z poziomu telefonu z systemem Android.

Proces został zaprojektowany z myślą o prostocie, intuicyjności i bezpieczeństwie, a jego uruchomienie stanowi uzupełnienie dotychczasowych metod otwarcia konta – zarówno w placówkach stacjonarnych, jak i zdalnie z wykorzystaniem AIS.

Czytaj także: PocztowyID już umożliwia klientom Banku Pocztowego zdalne potwierdzanie tożsamości

Aplikacja Pocztowy i mObywatel

– Wideoweryfikacja to powszechnie stosowane na rynku rozwiązanie, które pozwala klientom na zdalne otwieranie rachunków, bez konieczności wizyty w placówce.

Proces w naszym Banku przebiega w całości w aplikacji mobilnej Pocztowy i umożliwia założenie konta przy zachowaniu wysokich standardów bezpieczeństwa.

Warto podkreślić, że weryfikacja dokumentu tożsamości klienta odbywa się elektronicznie, tj. z wykorzystaniem aktywnego profilu w aplikacji mObywatel lub dowodu osobistego z warstwą elektroniczną – wyjaśnia Beata Murawska, naczelnik Wydziału Rachunków w Departamencie Produktów i Doświadczeń Klientów Detalicznych Banku Pocztowego.

Czytaj także: Bank Pocztowy wprowadza zdalne potwierdzanie tożsamości z pomocą rozwiązania KIR

Bank Pocztowy – wideoweryfikacja klienta krok po kroku

Z nowej funkcjonalności mogą skorzystać wyłącznie nowi klienci Banku Pocztowego.

Aby skorzystać z tej formy zakładania rachunku, konieczne jest pobranie aplikacji Pocztowy oraz wybranie opcji „Otwórz konto” na stronie startowej.

Weryfikacja tożsamości odbywa się poprzez nagranie kilku ruchów przed kamerą telefonu, z użyciem dowodu osobistego z warstwą elektroniczną (wydawanego od 4 marca 2019 r.) lub aktywnego profilu w aplikacji mObywatel.

Czytaj także: Mobilne uwierzytelnienie zamiast kodów SMS w Banku Pocztowym

Źródło: Bank Pocztowy SA