W Banku Pocztowym można założyć konto dzięki wideoweryfikacji
Bank Pocztowy wprowadził możliwość zakładania rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych (ROR) za pomocą wideoweryfikacji.
Nowe rozwiązanie pozwala na założenie konta w zaledwie kilka minut, całkowicie online, z poziomu telefonu z systemem Android.
Proces został zaprojektowany z myślą o prostocie, intuicyjności i bezpieczeństwie, a jego uruchomienie stanowi uzupełnienie dotychczasowych metod otwarcia konta – zarówno w placówkach stacjonarnych, jak i zdalnie z wykorzystaniem AIS.
Czytaj także: PocztowyID już umożliwia klientom Banku Pocztowego zdalne potwierdzanie tożsamości
Aplikacja Pocztowy i mObywatel
– Wideoweryfikacja to powszechnie stosowane na rynku rozwiązanie, które pozwala klientom na zdalne otwieranie rachunków, bez konieczności wizyty w placówce.
Proces w naszym Banku przebiega w całości w aplikacji mobilnej Pocztowy i umożliwia założenie konta przy zachowaniu wysokich standardów bezpieczeństwa.
Warto podkreślić, że weryfikacja dokumentu tożsamości klienta odbywa się elektronicznie, tj. z wykorzystaniem aktywnego profilu w aplikacji mObywatel lub dowodu osobistego z warstwą elektroniczną – wyjaśnia Beata Murawska, naczelnik Wydziału Rachunków w Departamencie Produktów i Doświadczeń Klientów Detalicznych Banku Pocztowego.
Czytaj także: Bank Pocztowy wprowadza zdalne potwierdzanie tożsamości z pomocą rozwiązania KIR
Bank Pocztowy – wideoweryfikacja klienta krok po kroku
Z nowej funkcjonalności mogą skorzystać wyłącznie nowi klienci Banku Pocztowego.
Aby skorzystać z tej formy zakładania rachunku, konieczne jest pobranie aplikacji Pocztowy oraz wybranie opcji „Otwórz konto” na stronie startowej.
Weryfikacja tożsamości odbywa się poprzez nagranie kilku ruchów przed kamerą telefonu, z użyciem dowodu osobistego z warstwą elektroniczną (wydawanego od 4 marca 2019 r.) lub aktywnego profilu w aplikacji mObywatel.