Generali wprowadza nowe narzędzia samoobsługowe dla klientów i pośredników
Nowe rozwiązania wprowadzone przez Generali pozwalają zarówno klientom, jak i agentom na samodzielne zarządzanie ubezpieczeniami w prostszy i bardziej efektywny sposób.
– Narzędzia online w operacjach ubezpieczeniowych stają się standardem. Są one w opinii klientów i agentów niezbędne we współpracy z ubezpieczycielem. Dzięki nim eliminujemy nieefektywne kosztowo, a przede wszystkim czasochłonne, podatne na błędy i niską jakość danych, manualne procesy obsługowe. Dzięki temu jakość obsługi klienta jest na wyższym poziomie.
Cieszę się, że oddajemy na rynek kolejne rozwiązania samoobsługowe i dziękuję wszystkim osobom zaangażowanym w te wdrożenie. Również naszym klientom i pośrednikom, których uwagi i podpowiedzi są istotnym elementem zarządzania procesami w Generali – powiedział Filip Przydróżny, dyrektor Departamentu Obsługi Klienta i Procesów Ubezpieczeniowych, Generali Polska.
Czytaj także: Ubezpieczenie od ryzyka suszy z dopłatą z budżetu w Generali Agro
Narzędzia online Generali – dla klienta
W ubezpieczeniach na życie klienci podlegają, zgodnie z przepisami, ocenie AML (przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy). Do tej pory konieczne było wysyłanie tradycyjnych listów do klientów, którzy musieli wypełnić i odesłać skomplikowane papierowe formularze.
Dzięki nowym narzędziom mogą oni wygodnie aktualizować swoje dane przez formularz online, z potwierdzeniem tożsamości za pomocą mojeID i nie muszą już wysyłać tradycyjnych formularzy papierowych.
Natomiast w ubezpieczeniach grupowych na życie zostało uproszczone zbieranie zgód na potrącenie wynagrodzenia na poczet składki od pracowników danej firmy. Ubezpieczony sam ma obecnie możliwość zaznaczenia takiej zgody w momencie przystępowania do ubezpieczenia.
Narzędzia online Generali – dla leasingu, dealerów i flot
Zielona Karta jest potrzebna w momencie wyjazdu zagranicznego do wybranych krajów i stanowi dowód posiadania komunikacyjnego ubezpieczenia OC.
W Generali papierowa wersja została zastąpiona e-kartą w kanale multiagencyjnym już jakiś czas temu. Nie ma już konieczności zamawiania papierowych druków oraz ich wypełniania, także przez pośredników z firm leasingowych, czy dealerów nowych samochodów.
Obecnie mają oni już możliwość samodzielnego generowania certyfikatów Zielonej Karty oraz pobierania ich duplikatów.
Narzędzia online Generali – dla agenta
Po wdrożeniu nowych funkcji w portalu sprzedażowym, agent może w każdej chwili zaproponować klientom posiadającym ubezpieczenie na życie rozszerzenie zakresu ochrony lub zwiększenie sumy ubezpieczenia.
Nowa funkcjonalność obejmuje produkty: Generali, z myślą o życiu PLUS oraz Generali, z myślą o całym Twoim życiu. Dzięki niej pośrednicy mogą samodzielnie dostosować warunki umowy do potrzeb klienta poprzez rozszerzenie ochrony o dodatkowe umowy lub zwiększenie sumy ubezpieczenia – bez konieczności angażowania działu obsługi. Teraz wszelkie dyspozycje klientów można wprowadzać bezpośrednio w systemie.
– Wprowadzanie zmian w polisach życiowych, które mają wpływ na składkę, zazwyczaj jest skomplikowane i wymaga dużego zaangażowania klienta i agenta. Jednocześnie jest to operacja często niezbędna. Umowa ubezpieczenia na życie jest bowiem zawierana na wiele lat i w trakcie jej trwania mogą pojawić się nowe okoliczności w życiu naszych klientów. Wymagają one zmian również w warunkach aktywnych polis.
Dzięki możliwości wprowadzania zmian w umowach ubezpieczenia bezpośrednio w portalu sprzedażowym przez agenta, znacznie skracamy i upraszczamy ten proces – wyjaśnia Filip Przydróżny.
Generali rozszerzyło również możliwość samodzielnego rejestrowania aneksów dla wybranych produktów AGRO oraz rejestrację sprzedaży pojazdu w ubezpieczeniach komunikacyjnych.
Agent może każdą operację zmiany właściciela pojazdu zarejestrować samodzielnie na polisie, również w sytuacjach, gdy nabywcą jest obcokrajowiec lub PESEL nabywcy nie jest znany.
– Dzięki wdrażanym systematycznie usprawnieniom i nowym funkcjonalnościom w naszych portalach, krok po kroku rośnie odsetek operacji sprzedażowych i posprzedażowych, które agenci i klienci są w stanie wykonać samodzielnie.
W ostatnich 3 latach wskaźniki poziomu automatyzacji i samoobsługi wzrosły w spółkach Generali o prawie 50%.
Nasze ambicje sięgają jednak znacznie dalej – nie zamierzamy na tym poprzestać i planujemy wprowadzenie kolejnych udoskonaleń, które jeszcze bardziej usprawnią procesy obsługowe oraz skrócą czas ich realizacji – podkreśla Filip Przydróżny.