Bankowość i Finanse | Emerytury | Ziarnko do ziarnka

Bankowość i Finanse | Emerytury | Ziarnko do ziarnka
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Polacy na co dzień są w pewnym pędzie – mierzą się z problemami tu i teraz, chcą wyjechać na wakacje, mają dzieci do wykształcenia i kredyt do spłacenia – zatem refleksja nad odległą przyszłością finansową stanowi trudny temat. Tym bardziej cieszy, że coraz więcej ludzi myśli o emeryturze i coś w tym kierunku robi – podkreśla Kamil Figlarek, dyrektor departamentu inwestycji w mBanku, w rozmowie z Janem Bolanowskim.

„Kobiety żyją dłużej” przypomina mBank w jednej ze swoich ostatnich kampanii reklamowej zachęcając do oszczędzania na emeryturę. Skąd pomysł, by zwrócić się ze szczególnym przekazem do kobiet?

– W banku stawiamy na koncept zdrowych finansów i edukacji finansowej klientów. Obszar odkładania na emeryturę należy do sześciu głównych zasad zdrowych finansów osobistych. Uważamy też, że finansowe zabezpieczenie przyszłości to powinien być pierwszy i najważniejszy cel każdego pracującego Polaka. Jednocześnie bazujemy na założeniu, że nasi klienci generalnie nie mają świadomości, jak ich świadczenia emerytalne mogą wyglądać w przyszłości. Dlatego przygotowaliśmy kampanie mające na celu pobudzenie do refleksji zainteresowania się tematem.

Segment kobiet wydaje się szczególnie wrażliwy na ten temat. Po  pierwsze, kobiety wcześniej przechodzą na emeryturę – w czym nie ma nic złego – ale to oznacza, że poświęcają mniej czasu na pracę i mają krótszy okres składkowy. Po drugie, statystyczne Polki żyją dłużej niż statystyczni Polacy, co oznacza, że spędzą na emeryturze więcej czasu i ich kapitał będzie musiał wystarczyć na dłużej. No i po trzecie, patrząc na system państwowych świadczeń, widzimy, że emerytury Polek są co do zasady niższe niż emerytury Polaków. To dobrze, że system emerytalny w ogóle jest i działa, ale ważne jest dla nas wzbudzenie refleksji nad tym, czy moja wizja tego, jak chcę żyć na emeryturze, jest dopasowana do tego, ile będę miał lub miała na to pieniędzy.

Forma nie wszystkim przypadła do gustu. Stowarzyszenie na rzecz Mężczyzn i Chłopców oprotestowało spot, w którym pokazano mężczyzn beztrosko ryzykujących życiem, podłączając np. elektryczne kable w basenie pełnym wody z komentarzem, że to „dlatego kobiety żyją dłużej”. Dlaczego zdecydowaliście się na taką reklamę?

– Już od kilku lat mBank zwraca uwagę na wyzwania związane z emeryturą. Jak wskazują dane, kwestia przyszłości na emeryturze jest problemem o ogólnonarodowej skali. Dla przykładu, w jednym z raportów na stronie ZUS-u możemy przeczytać, że „stopa zastąpienia w 2060 r. może wynosić nawet 18,7%. Występuje zagrożenie ubóstwem w wieku emerytalnym”. Z tej perspektywy uważamy, że należy jak najczęściej ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK