Mapa podmiotów internetowych IAB Polska 2014
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska opublikował trzecią już edycję "Mapy podmiotów internetowych". Odzwierciedla ona dynamikę rozwoju branży internetowej w Polsce i stanowi swoisty drogowskaz dla firm korzystających z usług internetowych.
Pomysł na stworzenie mapy podmiotów internetowych zrodził się w IAB Polska w ubiegłym roku. W tym czasie zostały wydane dwie edycje publikacji, które spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem zarówno ze strony branży, jak i ze strony przedstawicieli działów marketingu.
– Potrzebę uporządkowania i usystematyzowania wiedzy o podmiotach działających na polskim rynku internetowym zidentyfikowaliśmy podczas rozmów z członkami IAB Polska i w ramach spotkań z marketerami poszukującymi wiarygodnych partnerów do działań w sieci. Wydawana przez nas mapa jest odpowiedzią na potrzeby obu środowisk i trafia na niezwykle podatny grunt. – wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, Prezes IAB Polska. Wydana obecnie „Mapa podmiotów internetowych IAB Polska” ukazuje, jak bardzo dynamicznie rozwija się branża internetowa.
W porównaniu z ubiegłoroczną edycją liczba zgłoszonych podmiotów wzrosła o 15 procent-na mapie znalazło się ponad 300 logotypów. Firmy miały możliwość umieszczania dowolnej liczby logotypów w wybranych przez siebie kategoriach. Widoczny jest też wyraźnie coraz bardziej szczegółowy podział na kategorie.Na mapie po raz pierwszy znaleźli się klienci, którzy rozwijają swoje kompetencje w marketingu internetowym – m.in. w kategoriach bankowość elektroniczna, instytucja finansowa, energetyka.
Wśród podmiotów znajdują się także firmy świadczące usługi dla firm z branży internetowej, przykładowo usługi prawne czy rekrutacyjne. Pierwsza „Mapa podmiotów internetowych IAB Polska” została stworzona w maju 2013 roku i zawierała wyłącznie logotypy firm członkowskich. Druga stanowiła rozwinięcie projektu także o firmy nienależące do organizacji. Kolejna edycja mapy ukaże się pod koniec 2015 roku.
„Mapę podmiotów internetowych” można pobrać ze strony IAB Polska: iab.org.pl/?p=6822
Marcin Złoch