PayPo z licencją Principal Member w Visa
Popularność rozwiązań BNPL w Polsce stale rośnie. Jak wynika z danych firmy PayPo, z ich usług korzysta już 1,8 mln aktywnych konsumentów, którzy dokonują transakcji średnio co 4 sekundy.
Dodatkowo płatności odroczone PayPo są już dostępne w 30 tysiącach sklepów.
Czytaj także: Bankowość i Finanse | Płatności | BLIK, raty, a może BNPL – jak Polak płaci w sieci
PayPo wychodzi ze sfery online
Rozwiązania BNPL bardzo mocno zakorzeniły się w branży e-commerce. Jak wynika z raportu Płatności odroczone w Polsce 2023, dla tych, którzy choć raz skorzystali z tej formy płatności, staje się ona często domyślną metodą zapłaty za zakupy – już 69 proc. klientów BNPL rezygnuje z zakupów w sklepach online, które nie udostępniają tej metody płatności, a klienci, którzy choć raz skorzystali z tego rozwiązania, chętnie odraczają płatności też przy następnych transakcjach (prawie 70 proc.).
Ta rosnąca popularność BNPL powoduje, że coraz więcej konsumentów deklaruje, że chętnie zrobiłoby zakupy w tym modelu również stacjonarnie – twierdzi tak 88 proc., które skorzystało z tej metody płatności w kanale online[1].
– Badając oczekiwania naszych klientów, zauważamy ich chęć korzystania z BNPL również podczas zakupów w sklepach stacjonarnych. Widzimy, jak zmieniają się ich postawy i motywacje i to, że płatności odroczone stanowią adekwatną odpowiedź na ich potrzeby. Naszym celem i ambicją jest, aby stały się powszechnie dostępną, domyślną formą rozliczeń za zakupy w obu kanałach sprzedaży – nie tylko online, ale i offline.
Jesteśmy niezwykle dumni z uzyskania licencji Principal Member w Visa, która stanowi ważny krok w tej rewolucji na rynku BNPL, ale także w rozwoju naszej organizacji – mówi Radosław Nawrocki, CEO PayPo.
Czytaj także: Bankowość i Finanse | Płatności | Płatności odroczone staną się składnikiem ekosystemu usług finansowych
Wirtualne karty PayPo już niebawem
Firma potwierdza, że projekt wdrożenia karty jest już na zaawansowanym etapie.
Zgodnie z obecnym trendem rynkowym, PayPo zamierza wydawać karty w postaci wirtualnej i cały proces płatności udostępnić klientom w aplikacji mobilnej.
– FinTechy są przykładem innowacyjnego działania, któremu bliski jest przede wszystkim klient i jego unikalne potrzeby. Już od wielu lat prosperujemy w tym sektorze i odegraliśmy istotną rolę w kształtowaniu środowiska, które jest nam dziś znane.
Zapewniając dostęp do naszej technologii, globalnej sieci, specjalistycznych programów i porad ekspertów, dążymy do rozwoju najbardziej obiecujących firm z tego obszaru – mówi Adrian Kurowski, dyrektor generalny Visa w Polsce.
Czytaj także: Już niemal 2 mln Polaków skorzystało w ubiegłym roku z zakupów BNPL
***
[1] Raport e-Izby: Omni-commerce: Kupuję wygodnie 2023