inFakt wystąpił do KNF z wnioskiem o cofnięcie zezwolenia na świadczenie usług płatniczych w charakterze KIP
Jednocześnie inFakt pozostaje spółką prowadzącą działalność regulowaną i nadzorowaną przez KNF, działającą jako podmiot świadczący usługi płatnicze w charakterze AISP (dostawcy świadczącego wyłącznie usługę dostępu do informacji o rachunku).
Informacje dodatkowe:
- inFakt od kwietnia 2021 r. wpisany jest do rejestru dostawców usług płatniczych i wydawców pieniądza elektronicznego KNF, co zapewnia spółce możliwość świadczenia usługi AIS (usługi dostępu do informacji o rachunku). Dzięki temu użytkownicy aplikacji inFakt mogą sprawdzić takie dane pochodzące z kont bankowych, jak saldo czy historia transakcji. Mogą też szybko i bezpiecznie kontrolować stan swoich finansów z dowolnego miejsca.
- W grudniu 2022 r., w wyniku złożenia przez inFakt wniosku, KNF udzieliła spółce zezwolenia na świadczenie rozszerzonego zakresu usług płatniczych w charakterze KIP.
- W marcu 2023 r. inFakt zawiadomił KNF, że nie zamierza aktualnie rozpocząć świadczenia rozszerzonego zakresu usług płatniczych jako KIP i złożył wniosek o cofnięcie zezwolenia KIP. inFakt nie wyklucza jednak możliwości, aby w przyszłości ponownie ubiegać się o uzyskanie zezwolenia KIP lub zapewnić klientom możliwość korzystania z rozszerzonego zakresu usług płatniczych na innych zasadach.
- 6 kwietnia br. KNF opublikowała komunikat informując o uwzględnieniu wniosku inFaktu w przedmiocie cofnięcia zezwolenia na świadczenie usług płatniczych w charakterze KIP.
- Strategia biznesowa firmy zakłada dalszy rozwój oferty wynikającej bezpośrednio z działania jako AISP, m.in.:
– rozwój aplikacji inFakt dla klientów prowadzących spółki z o.o. – klienci otrzymają możliwość przeglądu Rachunku Zysków i Strat, Bilansu oraz na bieżąco księgowanych kosztów;
– rozwój narzędzia Pulpit Finansowy, za pomocą którego w ramach aplikacji otrzymać wgląd w saldo rachunku, sprawdzić historię transakcji kont bankowych oraz automatycznie oznaczać opłacone faktury.