IT@Bank 2013: Innowacja jest nieunikniona
Szeroko pojęta innowacja to każda zmiana, która prowadzi do ulepszenia, daje nową jakość w świadczonych usługach czy oferowanych produktach. Może dotyczyć zarówno efektów prac, jak i samego sposobu ich przeprowadzenia, np. technologii, procesów czy narzędzi.
Tomasz Eberbach
Innowacja często przeprowadzana jest jako swoisty eksperyment, coś, co dla zarządzających nie jest mile widziane, ale – jak powiedział jeden z guru zarządzania innowacją Stefan H. Thomke z Harvard Business School: Bez eksperymentowania nadal wszyscy żylibyśmy w jaskiniach i używali kamieni jako narzędzi. Kto się nie zmienia, nie wprowadza innowacji, ten się cofa do końca stawki.
Jak widać – innowacja jest nieunikniona. Warto podkreślić, że może być ona nowością dla organizacji, ale niekoniecznie w ujęciu całego rynku. Tak więc warto przy jej wprowadzaniu korzystać z doświadczeń, które nabyli inni, i to niekoniecznie w jednym sektorze. Dzięki takiemu podejściu zmniejsza się ryzyko jej wprowadzenia, a zwiększa się podatność organizacji na zmianę.
Kluczowe aspekty innowacji
Istotnymi elementami przy wprowadzaniu innowacji są m.in.:
- jasna strategia, a więc określenie zrozumiałych dla wszystkich uczestników celów,
- identyfikacja miejsc, które mogą być przedmiotem zmian, oraz ustalenie planu ich realizacji,
- mądra, szybka i konsekwentna realizacja, m.in. z nieustającym badaniem modeli testowych, a w późniejszym etapie – skutków zmian,
- organizacja, która rozumie potrzebę innowacji i która czuje się jej współautorem.
Innowacja w bankowości
Tak jak i w innych sektorach, innowacja w bankowości ma w efekcie dać wymierne korzyści organizacji, a jest to osiągalne zarówno w rozwiązaniach dla klienta końcowego, jak i klientów wewnętrznych wspierających obsługę operacyjną.
Może być ona realizowana w podejściu do klienta końcowego, któremu udostępnia się np. nowe, przyjazne narzędzia w bankowości elektronicznej, umożliwiające mu sprawne i niemal natychmiastowe skorzystanie z dowolnej oferty banku. Mogą to być narzę...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI