Kampania „Księgowość dla każdego” inFaktu: popkultura, memy i przesłanie
Reżyserem kampanijnych filmów jest nominowany w 2021 roku do Fryderyków Maciej Adamczak, który na swoim koncie ma już współpracę m.in. z Matą, Piotrem Roguckim i Margaret.
Za scenariusz odpowiada Kornelia Strzelecka – młoda aktorka, którą możemy obecnie zobaczyć w polskiej wersji serialu “The Office”.
Główną rolę w spotach zagrał Włodek Markowicz, youtuber znany z kanału Lekko Stronniczy, od lat zawodowo związany z inFaktem. Był on odpowiedzialny również za montaż.
Mocne popkulturowe odniesienia, memiczny humor i konkretne przesłanie
Kampania „Księgowość dla każdego” zbudowana jest wokół postaci, które reprezentują różne typy charakterów, prowadzonych działalności, a nawet czasów, w których żyją.
Ma to podkreślić, że dzięki inFaktowi można ze swoim biznesem odnaleźć się w każdej rzeczywistości, co jest szczególnie ważne w czasie zmian, jakich doświadczają w ostatnich miesiącach przedsiębiorcy.
‒ Działania, które podejmujemy w ramach kampanii wizerunkowej wynikają z naszej misji: ułatwiamy przedsiębiorcom i księgowym prowadzenie biznesu. W inFakcie łączymy świat technologii ze światem księgowości i finansów, dzięki czemu przedsiębiorcy mają, w jednym miejscu, na platformie i poprzez aplikację, dostęp do finansów swojej firmy oraz wsparcie własnego księgowego.
To właśnie te aspekty, dzięki którym właściciele firm mogą rozwijać je bez troski o sprawy finansowo-księgowe, zamieściliśmy w inFaktowej formule: Aplikacja + Księgowy2= inFakt ‒ mówi Piotr Nawrocki, Head of Marketing inFaktu.
Podczas pracy nad scenariuszami filmów marketingowcy inFaktu sięgnęli po popkulturowe odniesienia, nadając im momentami wręcz memicznego charakteru. W spocie z kierowcą TIR-a rozpoznamy klimat popularnego serialu „Chłopaki z baraków”. W wersji anglojęzycznej reklamy usłyszymy Rafała Walentowicza, który jest lektorem w polskiej wersji kanadyjskiego sitcomu i serial kojarzony jest głównie z jego głosem. W podobnej roli zagościł w spocie inFaktu, co zwróciło uwagę fanów serialu.
Kolejne odsłony kampanii przenoszą nas w czasie. Postać astronoma inspirowana Kopernikiem dowodzi, że „Księgowość to inFakt, a Ziemia nie jest plackiem”, odnosząc się do popularnego sporu o kulistość Ziemi. Swoje faktury wysyła natomiast w chmurę, czyli jak sam mówi „na nieboskłon”, polecając tym samym aplikację inFaktu.
Pewien dwudziestowieczny naukowiec dowodzi natomiast, że odkrył wzór na idealne rozwiązanie finansowo-księgowe czyli formułę inFaktu.
– Warto przekonać się samemu, do czego nas to zaprowadzi. Premiera kolejnej, czwartej już postaci zaplanowana jest na połowę listopada i wtedy przekonamy się, kto dołączy do tego grona – zapowiadają twórcy.
Gdzie zobaczymy bohaterów kampanii inFaktu?
Kampania internetowa w formatach wideo wystartowała 27 września. W drugiej połowie miesiąca działania online zostały uzupełnione o display i komunikację w mediach społecznościowych.
Od 31 października kampania jest kontynuowana również na billboardach w największych polskich miastach. Widoczna jest także w reklamach w warszawskim metrze.
Kulminacja działań kampanijnych rozpocznie się 5 listopada. Tego dnia zaplanowany jest start emisji reklamy telewizyjnej, a spoty może będzie oglądać przez cały listopad w stacjach grupy Discovery (m.in. TVN, TVN24) oraz grupy Polsat.
Za planowanie i zakup mediów odpowiedzialny jest zespół marketingu w inFakcie.