Zakupy z Mastercard w JYSK: więcej drzew dla naszej planety
W styczniu 2020 r. Mastercard ogłosił, że jednym z pierwszych projektów realizowanych w ramach Priceless Planet Coalition będzie posadzenie stu milionów drzew w ciągu pięciu lat. Aby tego dokonać firma działa aktywnie z partnerami na całym świecie. W Polsce w październiku trwa akcja we współpracy z Fiserv Polska S.A. właściciela marki Polcard oraz siecią sklepów JYSK. Jest ona realizowana ze wsparciem Światowego Instytutu Zasobów (World Resources Institute) oraz Conservation International, organizacji non-profit zajmującej się ochroną bioróżnorodności.
Możliwość zaangażowania się w proekologiczne działania
Wspólna akcja Mastercard, Fiserv Polska S.A. oraz JYSK umożliwia konsumentom zaangażowanie się w proekologiczne działania. Trend bardziej świadomej konsumpcji rozwijał się w ciągu ostatniej dekady, a w czasie pandemii zmiany w postawach i zachowaniach konsumenckich znacznie przyspieszyły. Zgodnie z badaniem Mastercard (Badanie Mastercard związane z projektem Priceless Planet Coalition i wprowadzeniem Kalkulatora Śladu Węglowego, kwiecień 2021 r.), w czasie pandemii wyraźnie wzrosło zainteresowanie konsumentów ochroną środowiska. 64% Polaków deklaruje, że stali się bardziej świadomi tego, jak ich działania mogą wpływać na środowisko.
„Cieszę się, że wraz z naszymi partnerami możemy być częścią projektu Priceless Planet Coalition. W obliczu zmian klimatu każde posadzone drzewo to niewielki, ale ważny wkład w ochronę naszego środowiska. Jestem dumny z tego, że jako Fiserv Polska S.A. wykorzystując technologie płatnicze możemy dołączyć do tak cennej społecznie akcji, która zwraca uwagę na wielką potrzebę proekologicznych zachowań i ochrony przyrody” – mówi Krzysztof Polończyk, Prezes Fiserv Polska S.A.
Za każdą transakcję posadzone zostanie jedno drzewo
Teraz każdy, w prosty sposób, może przyczynić się do większej liczby drzew dla naszej planety – wystarczy przy okazji zakupów w sklepach JYSK, w całej Polsce zapłacić kartą Mastercard w terminalu Polcard. Niezależnie od wielkości transakcji, za każdą z nich posadzone zostanie jedno drzewo. W ramach akcji może ich przybyć 30 tysięcy, co odpowiada 5-hektarowemu lasowi. Przyjmując, że 1 hektar lasu w ciągu doby wytwarza 700 kilogramów tlenu i zaspokaja dobowe zapotrzebowanie 2,5 tys. osób, las posadzony dzięki akcji dostarczy tlenu dla 12,5 tys. ludzi. Co więcej, oddziaływanie transpiracyjne jednego dorosłego drzewa w ciągu roku powoduje ochładzanie atmosfery, które można porównać do 10 pracujących non stop klimatyzatorów. Strategiczne rozmieszczenie drzew na terenach zurbanizowanych może obniżyć temperaturę powietrza o 8oC, redukując o 30% zapotrzebowanie na klimatyzację.
„Zrównoważony rozwój i troska o naszą planetę dla przyszłych pokoleń to bardzo ważne aspekty naszej działalności. Dlatego z ogromną przyjemnością powitaliśmy inicjatywę Mastercard oraz Fiserv Polska w naszych sklepach. Będziemy zachęcać klientów do bezpiecznych i ekologicznych płatności kartą, tym samym do zalesiania terenów wokół nas. Zielone tereny dają nam przestrzeń do odpoczynku, aktywności, ale przede wszystkim wpływają na nasze zdrowie i kondycję miejsca, w którym żyjemy” – mówi Sylwia Filimon, Dyrektor Komunikacji JYSK Polska.
Kryzys klimatyczny to problem każdego z nas. Rolą biznesu jest działanie w ochronie naszej planety.
„Wciąż poszukujemy nowych sposobów, dzięki którym możemy wnieść znaczący wkład w tym obszarze. Tym razem angażujemy do tego też konsumentów, proponując im proste, gotowe rozwiązanie na to, aby nadać zakupom moc zmieniana naszego świata i zrobienia dla niego czegoś dobrego” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor regionalny na Polskę, Czechy i Słowację, Mastercard Europe.
Działania Mastercard na rzecz zrównoważonego rozwoju
Inicjatywa jest kolejnym elementem działań Mastercard na rzecz zrównoważonego rozwoju w ramach Priceless Planet Coalition oraz długoterminowego zobowiązania firmy do pomocy konsumentom i partnerom biznesowym we wspieraniu planety. Mastercard oferuje ponadto Kalkulator Śladu Węglowego oraz inne produkty i usługi przyjazne środowisku, takie jak wykonane z ekologicznych materiałów karty płatnicze, pozwalające zmniejszyć ilość plastikowych odpadów. Firma zobowiązała się również do osiągnięcia zerowego poziomu emisji netto do 2050 r. – opierając się na istniejących zobowiązaniach do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych o 1,5 stopnia Celsjusza. Mastercard wyemitował również obligacje na rzecz zrównoważonego rozwoju o wartości 600 milionów dolarów, a niedawno ogłosił zmiany w modelu wynagradzania kadry kierowniczej, aby przyspieszyć postęp w zakresie trzech globalnych celów ESG: neutralności węglowej, włączenia finansowego i równości płac kobiet i mężczyzn. Działania te wspierają cel strategiczny Mastercard, jakim jest budowanie bardziej zrównoważonej i sprzyjającej włączeniu społecznemu gospodarki cyfrowej.
Akcja w sklepach JYSK trwa do 31 października lub do wyczerpania środków założonych na jej cel.