SGH jako pierwsza uczelnia w Polsce wdrożyła mobilny podpis kwalifikowany mSzafir

SGH jako pierwsza uczelnia w Polsce wdrożyła mobilny podpis kwalifikowany mSzafir
Źródło: KIR
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Szkoła Główna Handlowa (SGH) w Warszawie wprowadziła mSzafir - kwalifikowany podpis elektroniczny w wersji mobilnej dostarczany przez Krajową Izbę Rozliczeniową (KIR), podała uczelnia. SGH wdrożyła mSzafir jako pierwsza wśród polskich uczelni.

E-podpis został zintegrowany z używanym w SGH systemem Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD), autorstwa Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku (EZD PUW). Dzięki aplikacji mSzafir w telefonie, pracownicy uczelni mogą już korzystać z e-podpisu całkowicie zdalnie, podano.

„SGH systematycznie udostępnia rozwiązania, które ułatwiają naszym pracownikom wykonywanie codziennych zadań i wpływają na optymalizację naszej efektywności. Z uwagą śledzimy rozwój usług cyfrowych i starannie analizujemy ofertę rynkową pod kątem korzyści dla uczelni, jakości i poziomu bezpieczeństwa. Takie kryteria zastosowaliśmy także, decydując się na podpis elektroniczny mSzafir” – powiedział kanclerz SGH Marcin Dąbrowski, cytowany w komunikacie. 

Uzyskanie e-podpisu mSzafir może odbyć się w pełni online

Uzyskanie e-podpisu mSzafir może odbyć się w pełni online, z wykorzystaniem potwierdzenia tożsamości użytkownika w bankowości elektronicznej lub w bezpośrednim kontakcie z przedstawicielem KIR. Usługa spełnia wszystkie kryteria bezpieczeństwa określone w unijnym rozporządzeniu eIDAS, podano również.

Czytaj także: mSzafir zmienia polską gospodarkę >>>

„Nasza usługa została zaprojektowana tak, by maksymalnie uprościć jej wdrażanie i wykorzystywanie, a jednocześnie zapewnić całkowite bezpieczeństwo i zgodność z regulacjami. Mamy nadzieję, że nasza współpraca z SGH i pionierskie zastosowanie usługi mSzafir w środowisku akademickim będą uznane za potwierdzenie realnej wartości e-podpisu dla uczelni i szkół w Polsce” – powiedziała Elżbieta Włodarczyk, dyrektor linii biznesowej podpis elektroniczny w KIR.

Cyfryzacja eliminuje konieczność prowadzenia archiwizacji dokumentów papierowych

Dostarczana przez KIR usługa umożliwia przejście na całkowicie elektroniczny obieg dokumentów firmowych bez konieczności przechowywania ich wersji papierowych, co poprawia efektywność pracy całej organizacji. Cyfryzacja eliminuje konieczność prowadzenia często kosztownej archiwizacji dokumentów papierowych, poprawia także kontrolę nad ich dystrybucją oraz bezpieczeństwem informacji, podkreślono.

Współpraca KIR z SGH w obszarze stosowania mobilnego podpisu elektronicznego mSzafir jest kolejnym wdrożeniem tego rozwiązania w sektorze komercyjnym. Z usługi korzystają m.in. klienci PKO Banku Polskiego – w procesie zdalnego składania wniosku o otwarcie rachunku inwestycyjnego – oraz pracownicy Orange Polska w procesach kadrowych, podano również.

Krajowa Izba Rozliczeniowa została powołana z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego.

Źródło: ISBnews