UOKiK: 20 mln zł kary dla Open Life TU Życie
W komunikacie podano, że przedsiębiorca kwestionowane w decyzji praktyki stosował od 2016 r. do drugiej połowy 2018 r. w zakresie missellingu, a w zakresie wprowadzania konsumentów w błąd – do końca 2018 r.
Spółka może odwołać się od decyzji UOKiK
Decyzja nie jest prawomocna i spółka ma możliwość odwołać się do sądu.
„Ubezpieczyciel sprzedawał konsumentom umowy UFK zawierające fundusze kapitałowe bardziej ryzykowne, niż wynikało to z potrzeb konsumentów i oceny ich profilu ryzyka, a także na okres dłuższy, niż sobie tego życzyli klienci” – napisano.
Czytaj także: UOKiK: ponad 32 mln zł kary dla największych sieci fitness za zmowę na rynku >>>
Proponowanie konsumentom usług finansowych, które nie odpowiadają ich potrzebom oraz profilowi ryzyka jest zakazane przez prawo polskie i europejskie.
„To działanie nieuczciwe, narażające konsumentów na poniesienie przez nich strat finansowych wyższych, niż są w stanie zaakceptować. To niewątpliwie również przejaw braku odpowiedzialności ze strony instytucji finansowej i nadużycie zaufania klientów, którzy mają prawo oczekiwać, że ubezpieczyciel – jako instytucja zaufania publicznego – zaoferuje im produkt dostosowany do potrzeb i profilu ryzyka” – powiedział, cytowany w komunikacie prezes UOKiK Tomasz Chróstny.