Santander jako pierwszy bank w Polsce wdrożył innowacyjny system Salesforce CRM bazujący na rozwiązaniu chmurowym
Wprowadzenie nowego chmurowego narzędzia zarządzania danymi klientów jest kolejnym krokiem na drodze do lepszego dopasowania usług i produktów do dynamicznie zmieniających się potrzeb klientów. Tym samym bank rozpoczął kolejny etap transformacji cyfrowej organizacji.
– Klienci zawsze są w centrum naszej uwagi, dlatego systematycznie podnosimy jakość ich obsługi. Zależało nam, by stworzyć platformę, która jeszcze bardziej zwiększy efektywność i wygodę obsługi klientów biznesowych. Nowy, chmurowy CRM przyniesie korzyści klientom, poprzez znacznie usprawnienie pracy naszych doradców oraz wszystkich jednostek, które ich obsługują – system zaprojektowaliśmy dla nich i wspólnie z nimi. Stworzyliśmy CRM „uszyty na miarę”, który może zmieniać się wraz z potrzebami organizacji i w czasie rzeczywistym odpowiadać na oczekiwania klientów – komentuje Łukasz Geldner, Dyrektor Obszaru Rozwoju Produktów Transakcyjnych w Santander Bank Polska.
Każdy doradca firmowy zyska natychmiastowy dostęp do wszystkich najważniejszych informacji
Dzięki nowemu CRM w chmurze, każdy doradca firmowy będzie miał natychmiastowy i online’owy dostęp do wszystkich najważniejszych informacji niezbędnych do płynnej i szybkiej odpowiedzi na potrzeby i pytania klienta. W jednym miejscu zbierane będą wszelkie interakcje ze wszystkich kanałów, którymi klient kontaktuje się z bankiem, w tym historia zgłoszeń, wniosków i cała dotychczasowa korespondencja. Dzięki temu klienci firmowi będą mogli załatwić większość swoich spraw już przy jednorazowym kontakcie z bankiem, oszczędzając tym samym czas niezbędny do zarządzania własnym biznesem.
Dla banku nowe narzędzie to również znaczące usprawnienie współpracy pomiędzy zespołami doradców operacyjnych i sprzedażowych, które dodatkowo umożliwi bankierom prowadzącym obsługę klientów poza oddziałami banku, wykonywanie niezbędnych operacji zdalnie – na urządzeniach mobilnych.
Platforma Salesforce jest przeznaczona dla bankowości w Polsce
Platforma Salesforce jest przeznaczona dla bankowości w Polsce i spełnia wymogi regulacyjne dla sektora finansowego, a jej odpowiednia konfiguracja oraz integracja z systemami banku zapewnia bezpieczeństwo danych klientów. Nowa platforma to gotowe rozwiązanie „out of the box”, które można łatwo dostosować do wymagań sektora bankowego, jest skalowalna, co pozwala bankowi na dostosowanie się do potrzeb rynku w rekordowym dla tego sektora czasie.
– Każde wdrożenie CRM’a w bankowości to również duże wyzwanie integracyjne. Accenture wspierało Santander Bank Polska we wdrożeniu platformy Salesforce, dostosowując CRM do procesów bankowych, integrując go zsystemami banku oraz migrując dane do w pełni zabezpieczonego środowiska chmurowego. Cieszymy się, że wykorzystując nasze doświadczenie we wdrażaniu złożonych projektów IT, specjalizację w obszarze CRM, mieliśmy zaszczyt wspierać kolejny etap transformacji cyfrowej Santander Bank Polska – komentuje Krzysztof Rudko, Managing Director w Accenture.
– Jesteśmy dumni, że Santander Bank Polska dołączył do grona naszych klientów. Dzięki ogromnemu doświadczeniu, które mamy w sektorze bankowym możemy tworzyć najlepsze na świecie rozwiązania CRM, które doceniły największe banki na świecie. Ekosystem Salesforce to nie tylko CRM, ale wiele innych rozwiązań kompleksowo wspierających transformację cyfrową. Jesteśmy przekonani, że klienci i pracownicy banku szybko odczują zalety wnikające z wdrożenia nowego CRM, który zbudowaliśmy – komentuje Petra Jenner, Dyrektor Generalny i Starszy Wiceprezes na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, Emerging Markets w Salesforce.