Pierwszy polski fintech z ofertą finansową dla firm wkrótce wystartuje
Założycielem fintechu jest Dawid Rożek, współtwórca odnoszącej międzynarodowe sukcesy platformy gamingowej G2A, wyróżniony m.in. w rankingu Forbes „30 przed 30”.
Bez uciążliwych formalności
Nazwa firmy jest akronimem „zero effort non-bank„, to jednocześnie credo i misja firmy.
Jej celem jest bowiem zapewnić współczesnym, dynamicznym przedsiębiorcom prosty i wygodny sposób zarządzania finansami, z pominięciem uciążliwych formalności, a także opłat związanych z tradycyjną ofertą bankową dla firm.
ZEN został zaprojektowany z myślą o potrzebach mikroprzedsiębiorców oraz firm MŚP działających w internecie.
Usługi fintechu mają zostać udostępnione klientom w pierwszej połowie 2020 r. Będą oferowane wyłącznie online i za pośrednictwem aplikacji mobilnej.
Wygoda i bezpieczeństwo
Oferta ZEN obejmie m.in. konto bankowe IBAN umożliwiające obsługę przelewów krajowych i zagranicznych po korzystnych kursach walutowych, karty płatnicze dla właścicieli i pracowników firmy, a dla przedsiębiorstw z branży e-commerce – obsługę płatności online.
To odpowiedź na potrzeby nowoczesnych przedsiębiorców, start-upów czy freelancerów, którzy od dostawcy usług finansowych oczekują wygody, niskich kosztów i zapewnienia bezpieczeństwa ich pieniędzy.
Usługi ZEN wspierają też płynność finansową firm dzięki natychmiastowemu dostępowi do środków otrzymanych od klientów czy partnerów biznesowych.
Zdalne otwieranie konta
Szczególną uwagę twórcy usługi przykładają do tego, żeby ich klienci mogli zarządzać firmowymi finansami w sposób jak najprostszy i jak najszybszy, wiedząc, że dla przedsiębiorców czas jest często najcenniejszym zasobem.
Dlatego fintech zamierza udostępnić im innowacyjne rozwiązania technologiczne, takie jak np. automatyczne, zdalne otwieranie konta.
− Wiemy, czego potrzebują przedsiębiorcy i czego brakuje im w kontaktach z tradycyjnymi bankami, ponieważ sami jesteśmy przedsiębiorcami i zmagaliśmy się z wieloma problemami przy rozwijaniu biznesu – mówi Dawid Rożek.
− Na polskim rynku jest dostępnych coraz więcej innowacyjnych usług oferowanych przez sektor fintech, z których mogą korzystać konsumenci.
Do tej pory oferta graczy pozabankowych dla firm była jednak de facto ograniczona do usług finansowania działalności, takich jak leasing czy faktoring.
ZEN wypełni istniejącą niszę, zapewniając przedsiębiorcom wygodny sposób zarządzania finansami firmy bez uciążliwych procedur i biurokracji – dodaje Dawid Rożek.
Firma powiększa się
Do zespołu ZEN dołączył również Michał Bogusławski, który wcześniej w PayPal zarządzał sprzedażą na 23 rynkach i odpowiadał za strategicznych klientów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Jako Commercial Director zajmie się budowaniem oferty i rozwojem biznesu firmy.
− Jestem podekscytowany wyzwaniem, jakie stoi przed nami przy budowaniu ZEN i naszej pozycji rynkowej w Polsce i na świecie.
Wierzę, że możemy zmienić rynek, faktycznie dostarczając usługi w duchu „zero effort”, na początek dla firm, a w przyszłości także dla klientów indywidualnych – ocenia Michał Bogusławski.
Sprawdzony partner strategiczny
Strategicznym partnerem technologicznym ZEN jest Mastercard, który współpracuje z fintechem m.in. w zakresie wydawania kart płatniczych i obsługi płatności, ale też wprowadzenia usług ZEN na rynek oraz ich udostępnienia w środowisku bankowości otwartej.
− Mastercard jest partnerem pierwszego wyboru dla firm fintech, nie tylko w Polsce, ale również w skali światowej.
W Europie współpracujemy z 60 różnymi startupami i cyfrowymi bankami, w tym z takimi markami jak Revolut, N26, Monzo czy TransferWise.
Wiemy, że najbardziej innowacyjne pomysły powstają dzięki połączeniu sił startupów i dużych graczy, dlatego chętnie współpracujemy z fintechami, oferując im nasz know-how, sprawdzone, innowacyjne rozwiązania i globalny zasięg – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w polskim oddziale Mastercard Europe.
Więcej informacji na temat ZEN można znaleźć na stronie http://know.zen.com.