Polacy chętniej korzystają z assistance domowego
Wiemy czym jest assistance
Nagła awaria instalacji wodno-kanalizacyjnej w mieszkaniu skutkująca zalaniem, problemy z otwarciem drzwi do mieszkania – to typowe przypadki, gdy szybka pomoc fachowca jest na wagę złota. W takich sytuacjach przydaje się assistance domowe, które dołączane jest do różnych produktów finansowych, np. polis mieszkaniowych czy kart kredytowych. Usługa ta zapewnia zorganizowanie i opłacenie pomocy fachowca, klient przeważnie pokrywa tylko koszt materiałów.
Wcześniejsze badania Mondial Assistance pokazały, że z 17,7 mln osób posiadających usługi finansowo-ubezpieczeniowe aż 14,3 mln deklaruje, że rozumie czym są usługi assistance.
Cenimy usługi pomocowe
Z badania przeprowadzonego przez Mondial Assistance wynika, że w 2018 roku największy wzrost wartości usług assistance nastąpił w obszarze assistance domowego, a 57 proc. badanych wskazało, że assistance domowe ma dla nich największą wartość.
– Nasze statystyki dobrze oddają potencjał usług assistance. W ciągu ostatnich 5 lat o 54 proc. wzrosła ilość osób, które skorzystały z tego typu usług. Pokazuje to, że wykorzystywanie assistance domowego rośnie w bardzo szybkim tempie. Trend wzrostowy jest tutaj bardzo wyraźny.
W 2018 roku aż 18 proc. nieprzychylnych zdarzeń losowych dotyczyło awarii w domu. To wzrost aż o 4 p.p. w porównaniu do 2017 roku – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
W przypadku awarii w domu 27 proc. Polaków skorzystało z usług fachowca, którego ma w zakresie ubezpieczenia, 21 proc. z tego, z którego usług zawsze korzysta, a 12 proc. z samodzielnie znalezionego w internecie.
Najczęstsze awarie sprzętu RTV i AGD
Największym powodzeniem wśród osób posiadających assistance domowe cieszą się usługi specjalistów naprawiających sprzęt gospodarstwa domowego, radiowo-telewizyjny
i komputerowy.
W 2018 roku najwięcej osób dzwoniących do naszego centrum operacyjnego Mondial Assistance potrzebowało pomocy przy naprawie urządzenia RTV/AGD lub PC (55 proc.), pomocy hydraulika (35 proc.), elektryka (6 proc.) oraz dekarza lub szklarza (po 2 proc.).
– Pakiety assistance domowego będą ewoluowały tak jak rynek mieszkaniowy. Tworzone są w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów, którzy w momencie awarii lub nieszczęśliwego wypadku w domu oczekują wsparcia, takiego jak pokrycie kosztów oraz umówienie interwencji różnych specjalistów w trybie assistance, czyli 7 dni w tygodniu, przez całą dobę.
Home assistance wkrótce stanie się kompleksową usługą i pozwoli osobie, która posiada ubezpieczenie mieszkania nie tylko naprawić sprzęt, ale też zrobić po awarii np. duży remont – przewiduje Piotr Ruszowski.