Dwa miliony aktywnych aplikacji mobilnych PKO BP
– Sektor finansów jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie, a PKO Bank Polski jako lider polskiej bankowości wyznacza w tym zakresie trendy. BLIK, któremu początek dała aplikacja IKO, to dziś standard rynkowy i korzysta z niego 70 procent klientów banków w Polsce. Jesteśmy gotowi na wyzwania, jakie przyniosą kolejne lata – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
IKO nie schodzi z podium wśród najpopularniejszych bezpłatnych aplikacji bankowości mobilnej – jest na pierwszym miejscu w trzech głównych sklepach z aplikacjami: Google Play, App Store oraz Windows Phone Store. Oceny IKO są w nich dziś średnio na poziomie 4,7 gwiazdek na 5 możliwych. Bardzo dobra ocena IKO jest tym bardziej wymierna, iż jest to średnia z ponad 140 tysięcy opinii różnych klientów z całej Polski.
– IKO wciąż przyspiesza. W tym roku wcale nie skończymy na 2 mln, mamy nadzieję, że do końca roku osiągniemy 2,1 mln klientów – powiedział zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO BP Michał Macierzyński.
Dodał, że bank chce utrzymać tempo rozwoju zarówno w akwizycji, jak i w zakresie wprowadzana nowych funkcji. – 3 mln użytkowników za rok – to może być bardzo trudno, biorąc pod uwagę bazę, ale liczymy na dalsze wsparcia naszej sieci i doradców w pozyskiwaniu nowych klientów korzystających z IKO. Będziemy wprowadzać też nowe funkcje. W połowie przyszłego roku będziemy chcieli wprowadzić język ukraiński i rosyjski do aplikacji, bo widzimy taki trend na rynku. Planujemy też wprowadzić limit odnawialny w rachunku, podwyższenie limitu karty kredytowej, optymalizację procesów sprzedaży pożyczki gotówkowej, a także nowe funkcje, jak np. skanowanie faktur – powiedział Macierzyński.
Bank pracuje też nad mobilną autoryzacją – operacje w iPKO i oddziałach mają być potwierdzane w aplikacji IKO.
IKO staje się istotnym kanałem sprzedażowym
Ponadto, jak podał PKO BP, w 2017 roku aplikacja IKO została wzbogacona między innymi o płatności zbliżeniowe dla kart Mastercard, płatność kodem BLIK z aplikacji IKO w urzędach w całej Polsce, zakupy w internecie bez kodu BLIK (BLIK One Click), czasową blokadę karty, a także nowe rodzaje przelewów: natychmiastowy w ramach Expres Elixir, zagraniczne, podatkowe czy z karty kredytowej.
Oprócz funkcji bankowości mobilnej i funkcji płatniczych, IKO staje się też istotnym kanałem sprzedażowym. Wprowadzona w 2017 roku możliwość wnioskowania o debet w koncie, zakup pożyczki gotówkowej czy ubezpieczenia podróżnego już w pierwszych miesiącach została bardzo pozytywnie przyjęta przez klientów. Co trzecia pożyczka gotówkowa w kanałach zdalnych sprzedawana jest za pośrednictwem aplikacji mobilnej.
– IKO będzie wkrótce obchodzić swoje 5. urodziny, ale już dziś możemy powiedzieć, że ten czas wykorzystaliśmy najlepiej, jak to było możliwe. Obecnie w każdym tygodniu do IKO loguje się milion unikalnych użytkowników, co pokazuje, że nasza aplikacja jest funkcjonalna i klienci chcą za jej pomocą zarządzać swoimi finansami – podkreśla Macierzyński.
W każdej sekundzie w IKO zlecanych jest 1,6 transakcji
W ostatnim roku tempo aktywacji nowych aplikacji IKO znacząco wzrosło. Tygodniowo przybywa ich około 40 tysięcy, co w dużej mierze jest zasługą silnego wsparcia sprzedaży IKO przez doradców w oddziałach banku w całej Polsce.
Zmienia się także sposób korzystania z aplikacji przez jej użytkowników – coraz częściej wykorzystują telefon do transakcji, które dotychczas realizowali za pośrednictwem na przykład bankowości internetowej. Dziś w każdej sekundzie w IKO zlecanych jest 1,6 transakcji. W 2017 roku bank zanotował też prawie 150-procentowy przyrost liczby logowań do aplikacji. Ogółem klienci wykonali za pomocą telefonów 245% transakcji więcej w porównaniu do poprzedniego roku.
W 3. kwartale 2017 r. do swojego konta z poziomu urządzenia mobilnego zalogowało się już ponad 2,4 miliony klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo (za pomocą aplikacji mobilnej, lekkiego serwisu lub jego pełnej wersji). Klienci logujący się za pośrednictwem IKO stanowią prawie połowę (47%) mobilnych klientów (18-proc. wzrost kw./kw.). Dalszy rozwój kanałów internetowego i mobilnego to istotny element strategii PKO Banku Polskiego na lata 2016-2020. Zakłada ona między innymi wzbogacanie dostępnych funkcji oraz rozszerzanie oferty usług dostępnych zdalnie, z naciskiem na zwiększenie aktywności klientów w kanałach cyfrowych.
Źródło: PKO BP/ISBnews