Ranking marek finansowych w social media w 2012

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

nowe.technologie.08.250x162W roku 2012 zdecydowanym liderem opinii Internautów w segmencie bankowym były marki Alior Banku, w segmencie ubezpieczeniowym PZU. Najczęściej rekomendowanymi instytucjami był ING Bank Śląski - marka, która najefektywniej wykorzystywała potencjał reklamowy serwisu YouTube - oraz Allianz.

Internauci dyskutują o produktach i markach finansowych głównie wtedy, gdy mają trudność ze spłatą zadłużenia bankowego lub uszkodzonym podczas stłuczki samochodem. Dlatego kontekst dyskusji dotyczącej marek bankowych i ubezpieczeniowych jest najczęściej negatywy.

Uwagę Internautów przyciągają jednak także nowości i innowacje, które są ważnym czynnikiem pozytywnie wpływającym na popularność i zaangażowanie Internautów w dyskusję o markach i produktach finansowych. W roku 2012 wśród produktów bankowych największe poruszenie w sieci wywołała technologia PayPass oraz nowe interfejsy serwisów bankowości elektronicznej. Wzrost zainteresowania użytkowników Internetu markami finansowymi wywołują też kreatywne kampanie reklamowe – np. ING – oraz istotne wydarzenia branżowe jak przejęcie Kredyt Banku przez Santander czy rebranding PZU. Wyraźny wzrost zainteresowania tematyką finansową odnotowano także w związku ze sprawą Amber Gold.

Takie są główne wnioski z raportu „Banki i instytucje finansowe w mediach społecznościowych w 2012 roku” przygotowanego przy współpracy Interactive Research Center i Ciszewski MSL Financial Communications. Jest to pierwsza z cyklu pogłębionych analiz, integrująca dane dotyczące dyskusji prowadzonej przez Internautów w mediach społecznościowych na tematy związane z branżą bankową i ubezpieczeniową oraz dane na temat aktywności banków na portalach Facebook.com i YouTube.com. W ramach raportu analizie poddane zostały wszystkie marki banków aktywne w mediach społecznościowych.

Wyniki raportu zostały zaprezentowane w siedzibie Ciszewski MSL Financial Communications, podczas spotkania inaugurującego cykl Trendy Financial Communications. Ideą cyklu jest stworzenie think tanku skupiającego najlepszych praktyków komunikacji w branży finansowej oraz niezależnych partnerów merytorycznych, takich jak Interacive Research Center czy Dom Badawczy Maison.

Codzienne kontakty z największymi firmami z branży finansowej, naszymi klientami, utwierdzają nas w przekonaniu, że konieczne jest stworzenie platformy wymiany wiedzy i doświadczeń oraz prezentacji najlepszych case’ów komunikacyjnych z Polski i świata. Dlatego zdecydowaliśmy się zainaugurować cykl spotkań Trendy Financial Communications – mówi Paweł Tomczuk, Dyrektor Zarządzający i współzałożyciel Ciszewski MSL Financial Communications.

Raport „Banki i instytucje finansowe w mediach społecznościowych w 2012 roku” jest podsumowaniem rocznej dyskusji i aktywności instytucji finansowych w social media. Zawiera syntetyczne zestawienie najbardziej popularnych i najczęściej rekomendowanych marek, uwzględniające zarówno dyskusję Internautów (UGC) w sferze Earned Media, jak również oficjalne działania komunikacyjne i reklamowe prowadzone na platformach Facebook i YouTube.

Źródło: Ciszewski MSL Financial Communications