Lokata Spinająca w Polskim Banku Przedsiębiorczości
Polski Bank Przedsiębiorczości zaczął oferować lokaty dla klientów indywidualnych. Lokaty są dostępne tylko przez Internet (https://lokata.pbp-bank.pl). Minimalna wartość lokaty to 1 tys. zł, maksymalnego limitu nie ma. Okresy trwania: 1 tydzień, 2 tygodnie, 1 miesiąc, 3 miesiące, 6 miesięcy, 9 miesięcy, 12 miesięcy. Założenie lokaty nie wiąże się z otworzeniem konta w PBP Banku S.A..
– Dotychczas obsługiwaliśmy jedynie przedsiębiorstwa. Postanowiliśmy otworzyć się na nowy rynek. Przed bankami, nie tylko w Polsce, stoi wyzwanie wdrożenia Umowy Bazylejskiej (Bazylea III). Rozwiązania zawarte w Bazylei III wymuszą na bankach utrzymywanie wystarczającej wielkości bardzo płynnych aktywów, aby wytrzymać 30-dniowy kryzys uniemożliwiający pozyskanie pieniądza lub nawet powodujący odpływ depozytów – tłumaczy Maciej Stańczuk, prezes zarządu Polskiego Banku Przedsiębiorczości. – Depozyty detaliczne będą preferowane w stosunku do korporacyjnych czy pochodzących od samorządów. Dlatego już teraz przygotowujemy się do Bazylei III i wprowadzamy lokaty dla klientów indywidualnych.
PBP Bank planuje pozyskać z lokat dla klientów indywidualnych w ciągu 12 miesięcy około 200 mln zł. – Stopniowo będziemy dywersyfikować nasz portfel depozytów – mówi Maciej Stańczuk.
Bank chce dotrzeć do klientów, którzy nie są lojalni wobec swojego banku. Interesuje ich maksymalizacja własnych zysków i dlatego też szukają najwyżej oprocentowanych lokat. Nie będzie dla nich problemem wykonanie przelewu przez Internet. – Nie będziemy osobom, które założą u nas lokaty proponować rachunków, kart czy też innych produktów. Oferujemy im bardzo prosty produkt, bez ukrytych „haczyków”. I co ważne będziemy proponować atrakcyjne oprocentowanie – tłumaczy Jarosław Lejko, członek zarządu PBP Banku. – Lokatę nazwaliśmy spinająca, ponieważ łączy prostotę, dostępność, a także szybkość. Można ją założyć w kilka minut.
PBP Bank rozpoczął współpracę w grupą ClickAd, którzy przygotowała m.in.: stronę internetową dedykowaną lokatom, media plan i kreacje do kampanii reklamowej. Lokaty będą promowane jedynie w Internecie. – Jesteśmy zadowoleni z nawiązania tak szerokiej współpracy z PBP Bankiem, która stanowi dla nas duże i bardzo ciekawe wyzwanie. Wierzymy, że uda nam się stworzyć dla PBP Banku efektywną i spójną komunikację marketingową, która przyczyni się do sukcesywnego rozwoju naszego klienta – mówi Anna Lipińska, Dyrektor Działu Obsługi Klienta w ClickAd. – Chcemy być dla Banku nie tylko partnerem biznesowym, ale też doradcą merytorycznym w dziedzinie, w której się specjalizujemy.