Gdzie grać i jak wygrywać na rynkach rozwijających się? – opracowanie Bain & Company

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

wykres.lupa.02.250x166Eksperci z globalnej firmy doradczej, Bain & Company, przeprowadzili badanie wśród firm rozszerzających swoją działalność na rynki wschodzące. W oparciu o wywiady z prezesami i dyrektorami zarządzającymi z blisko 100 firm, posiadających spółki zależne w krajach rozwijających się, autorzy raportu przedstawiają *zestaw kluczowych warunków*, jakie firma musi spełnić, by odnieść sukces w nowym otoczeniu oraz walczyć o pozycję lidera.

Większość badanych menedżerów doskonale orientuje się, jaki potencjał mają rynki wschodzące – na ich eksplorowaniu spędzili przecież wiele czasu. Jeśli nie działają jeszcze w Indonezji, Polsce czy Nigerii, to na pewno już to planują. To, czego często jednak nie widzą, to potencjalne bariery na drodze do osiągnięcia sukcesu. Wiele międzynarodowych koncernów napotyka na trudności w dostosowaniu się do nieznanego otoczenia biznesu i nowych oczekiwań klientów. Znalezienie właściwej równowagi między ambicjami globalnego wzrostu i złożonymi warunkami konkurowania na rynkach rozwijających się może pomóc firmie sformułować odpowiedzi na dwa podstawowe, powiązane ze sobą, pytania: gdzie grać i jak wygrywać?

Poniżej znajduje się opracowanie *”Gdzie  grać i jak wygrywać na rynkach rozwijających się” („Where to play and how to win in developing markets”)*, w którym znajdujemy odpowiedzi m.in. na pytania: jakie ryzyko niesie ze sobą wejście na nowy rynek, czy istnieje powtarzalny model biznesowy konkurujący z powodzeniem na każdym rynku, jak szukać właściwej równowagi między globalnymi ambicjami i złożonymi warunkami konkurowania na rynkach rozwijających?

Gdzie grać i jak wygrywać na rynkach rozwijających się – pobierz.

Źródło: Bain & Company