Przyjazne Strefy Różnorodności na Euro 2012

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

120427.przyjazne.strefy.150x209W wielu miejscach w Polsce i na Ukrainie pojawią się wkrótce oznaczenia Stref Róźnorodności, symbolizujące przyjazną atmosferę w czasie EURO 2012. Organizatorzy zapraszają do udziału szkoły, organizacje pozarządowe, samorządy, placówki kulturalne, a także kluby, sklepy, hotele i restauracje - już teraz każdy może przyłączyć się do akcji, wystarczy w widocznym miejscu umieścić stosowny plakat lub nalepkę.

Strefy Różnorodności to element Programu Odpowiedzialności Społecznej UEFA EURO 2012 ‘RESPECT Diversity’, realizowanego przez Stowarzyszenie ‘NIGDY WIĘCEJ’ i sieć Football Against Racism in Europe (FARE), oficjalnego partnera UEFA w dziedzinie przeciwdziałania dyskryminacji. Celem jest promowanie pozytywnego przesłania wielokulturowości i różnorodności, sprzeciw wobec rasizmu i dyskryminacji. Plakaty i naklejki z symbolami Strefy Różnorodności RESPECT Diversity pojawią się w całej Polsce, a także na Ukrainie. Będą oznaczały miejsca, które deklarują się jako otwarte i przyjazne ludziom bez względu na ich pochodzenie etniczne, narodowość, płeć, niepełnosprawność, itd. Widoczne oznaczenia Strefy Różnorodności mają podkreślać dobrą atmosferę wielokulturowego święta, jakim jest EURO 2012..

Szczególną formą promocji pozytywnego przesłania RESPECT Diversity będzie trasa Mobilnych Stref Kibica (Fan City Tour) odwiedzających polskie miasta i miasteczka w trakcie EURO 2012. Fan City Tour stanie się świętem lokalnych społeczności, okazją do zabawy połączonej ze wspólnym oglądaniem na żywo meczowych rozgrywek i promocją idei Strefy Różnorodności RESPECT Diversity. Każdego dnia, kiedy rozgrywane będą mecze, Mobilne Strefy Kibica na pięciu specjalnych ciężarówkach promocyjnych zawitają jednocześnie do pięciu wybranych miejscowości na jednodniową imprezę. Łącznie Fan City Tour będzie obecny w ok. 100 miastach z bezpośrednim udziałem ok. 200 tysięcy osób. Projekt realizowany przez firmę Prowokator Euro Track we współpracy ze Związkiem Miast Polskich, Związkiem Powiatów Polskich i Stowarzyszeniem 'NIGDY WIĘCEJ’ objęty jest patronatem medialnym Telewizji Polskiej S.A. – Oficjalnego Nadawcy UEFA EURO 2012.

Przesłanie Strefy Różnorodności RESPECT Diversity promowane będzie też m.in. w ramach imprez Carlsberg Fan Camp, łączących atmosferę stadionu, pikniku i kempingu dla kibiców w czasie EURO 2012 w Warszawie, Wrocławiu, Sopocie i Poznaniu.

Wszystkie miejsca i lokale, które zadeklarują udział w inicjatywie Strefy Róźnorodności otrzymają bezpłatne materiały (specjalne plakaty i naklejki) oraz informacje o imprezach sportowych i kulturalnych oraz działaniach antydyskryminacyjnych przed, w trakcie i po EURO 2012. Mogą też znaleźć się na liście promocyjnej przyjaznych Stref Róźnorodności, która zostanie opublikowana w Internecie z przeznaczeniem dla gości z różnych krajów planujących przyjazd na EURO 2012.

Źródło: Stowarzyszenie 'NIGDY WIĘCEJ’