Nieprecyzyjne dane od kierowców

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

kierowca.kobieta.01.250x167Według Startera, część kierowców zgłaszając nagłą awarię swojego samochodu, nie przekazuje precyzyjnych informacji dotyczących zdarzenia.

Tymczasem tylko przekazując jak najwięcej szczegółów związanych z awarią, możemy mieć pewność, że usługa assistance drogowego zostanie zrealizowana szybko i efektywnie.

Ogólnopolskie Centrum Zgłoszeniowe firmy Starter, które mieści się w Poznaniu, zanotowało w 2011 roku aż 160 tys. połączeń telefonicznych, z czego 49 tys. zostało przyjętych jako zgłoszenia wymagające fachowej pomocy mechanika. Liczba otrzymywanych nieprecyzyjnych informacji wzrasta przede wszystkim w sezonie, tj. lipiec-sierpień oraz grudzień-luty, gdy rośnie liczba zleceń.

Zdaniem mechaników Startera, najczęściej kierowcy błędnie podają lokalizacje postoju zepsutego pojazdu. W efekcie tego długo oczekują na pomoc, a mechanik przejeżdża dziesiątki kilometrów na próżno, zwiększając koszt usługi. W przypadku pojazdów dostawczych ważne jest także precyzyjne podanie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, jego długości, wysokości oraz wagi ładunku. Bez dokładnych informacji mogą być problemy ze zorganizowaniem holowania i na miejscu może okazać się, że przybyły holownik jest za mały, aby przetransportować uszkodzony pojazd.

Źródło: PIU