Nieprecyzyjne dane od kierowców
Według Startera, część kierowców zgłaszając nagłą awarię swojego samochodu, nie przekazuje precyzyjnych informacji dotyczących zdarzenia.
Tymczasem tylko przekazując jak najwięcej szczegółów związanych z awarią, możemy mieć pewność, że usługa assistance drogowego zostanie zrealizowana szybko i efektywnie.
Ogólnopolskie Centrum Zgłoszeniowe firmy Starter, które mieści się w Poznaniu, zanotowało w 2011 roku aż 160 tys. połączeń telefonicznych, z czego 49 tys. zostało przyjętych jako zgłoszenia wymagające fachowej pomocy mechanika. Liczba otrzymywanych nieprecyzyjnych informacji wzrasta przede wszystkim w sezonie, tj. lipiec-sierpień oraz grudzień-luty, gdy rośnie liczba zleceń.
Zdaniem mechaników Startera, najczęściej kierowcy błędnie podają lokalizacje postoju zepsutego pojazdu. W efekcie tego długo oczekują na pomoc, a mechanik przejeżdża dziesiątki kilometrów na próżno, zwiększając koszt usługi. W przypadku pojazdów dostawczych ważne jest także precyzyjne podanie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, jego długości, wysokości oraz wagi ładunku. Bez dokładnych informacji mogą być problemy ze zorganizowaniem holowania i na miejscu może okazać się, że przybyły holownik jest za mały, aby przetransportować uszkodzony pojazd.
Źródło: PIU