Czy strona internetowa to nadal dobry pomysł na biznes?

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

strona.www.budowa.250xKiedyś to były czasy! Internet był pustą przestrzenią. Każdy, kto decydował się na otworzenie swojego e-biznesu skazany był na sukces. Dziś trudno znaleźć wirtualną niszę. Wydaje się, że w Internecie jest już wszystko. Czy zatem strona internetowa to nadal dobry biznes? Tak, ale najpierw warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań.

Po pierwsze – Czy ludzie mnie potrzebują?

Specjaliście podkreślają, że podstawowym pytaniem, które należy sobie zadać przed rozpoczęciem działań to: Jakie potrzeby ludzi zaspakajam? Ta idea powinna nam przyświecać na każdym etapie tworzenia swojego nowego e-biznesu. Niekoniecznie powinniśmy zaspakajać swoje potrzeby i wyobrażenie o potrzebach innych. Lepiej popytać, poobserwować – często bowiem najlepszą inspiracją są inni – rodzina, znajomi bądź ludzie na ulicy.

Po drugie – Co o tym sądzisz?

– Gdy już znajdziemy pomysł, bardzo ważne jest, aby stale monitorować zachowania swoich użytkowników czy klientów. Wchodzić z nimi w interakcje za pomocą sond, konkursów itp. Musimy być dobrymi słuchaczami i wszelkie zmiany dyskutować z jak największą liczbą osób – mówi Jarosław Puternicki, twórca lokalnego serwisu cozadzień.com.pl, który odniósł spektakularny sukces zaledwie w ciągu paru miesięcy.

Po trzecie – Co mnie wyróżnia?

Zapewne nieraz myślimy, że nikt nie wpadł na podobny pomysł wcześniej. Nic bardziej mylnego. Zapewne już kiedyś tak jak ty pomyślało kilkaset osób. Stąd warto zrobić dokładny 'research’ konkurencji. Może się zdarzyć, że podobna strona już istnieje. Nie oznacza to od razu, że należy rezygnować ze swojego pomysłu. Dobrym rozwiązaniem będzie wtedy sprawdzenie, jakie błędy popełniła konkurencja i jakie są jej słabe punkty, aby zrobić to lepiej. Koniecznie trzeba znaleźć chociaż jeden czynnik wyróżniający swój biznes od innych. Może to być szybkość podawania informacji, szerszy zakres aktywności czy cokolwiek innego.

Jak mówi Jarosław Puternicki, dla zespołu cozadzien.com.pl ważne jest, aby informacje były przekazywane jak najszybciej. – Dzięki temu konkurencja jest za nami w tyle. Już widzimy, że radomianie zaczynają doceniać nasze tempo, rzetelność i zaangażowanie. Przekłada się to na realne wyniki. Od początku istnienia serwisu, tj. przez ostatnie 4 miesiące, odwiedziło nas już ponad 370 tys osób co wygenerowało 1 700 000 odsłon – podsumowuje Puternicki.

Źródło: Core PR