e-BANK 2011.11

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

ebank.2011.11.rodzina.na.swoim.spready.okladka.150x191e-BANK - listopad 2011

"Rodzina na swoim / Spready"

 


 

brzeg.wielunski.stanislaw.03.100x150Bank jak żona Cezara

Wdzisiejszych trudnych i niepewnych czasach trudno nie docenić roli banków jako instytucji zaufania publicznego. Warunkiem zachowania tego dobrego wizerunku jest stałe przestrzeganie reguł prawa bankowego w ciągle zmieniającym się otoczeniu gospodarczym. To w tej dziedzinie banki mają przewagę nad konkurencją ze SKOK-ów. Ponieważ stale zmieniają się wymagania UE wobec sektora, banki coraz częściej korzystają z wyspecjalizowanych kancelarii prawnych. Dzięki temu udaje im się nie ponosić niepotrzebnych strat. A przez umiejętne postępowanie z klientami i kontrahentami potrafią nadal zachować swój pozytywny społecznie wizerunek.

Dziś to sprawa niezwykle ważna, gdy na całym świecie zmienia się nastawienie wielu społeczeństw do banków. A zwłaszcza kadry menedżerskiej Świadczyły o tym akcje masowego wycofywania depozytów po roku 2008 oraz obecne protesty oburzonych w Rzymie, Nowym Jorku, Atenach i londyńskim City. I choć w Polsce podobne ruchy wciąż mają charakter lewicowego happeningu, są jak ostrzeżenie, że nasze banki w nadchodzących latach muszą niczym żona Cezara bardzo dbać o swoją reputację. A to można osiągnąć tylko przez ścisłe trzymanie się reguł prawa bankowego.

Stanisław Brzeg-Wieluński
Redaktor Naczelny Miesięcznika Finansowego BANK

Pobierz dodatek: „e-BANK – listopad 2011 – Rodzina na swoim / Spready”.