Prezentacje: EBPP – z korzyścią dla wszystkich
Od listopada br. klienci kolejnego banku mogą otrzymywać rachunki za energię, telewizję czy ubezpieczenie w wersji elektronicznej. Usługę BILIX, której operatorem jest Krajowa Izba Rozliczeniowa, udostępnia wszystkim swoim klientom indywidualnym ING Bank Śląski.
Dzięki niej klienci bankowości elektronicznej będą mogli otrzymywać i regulować rachunki. To już trzeci duży bank (po PKO BP i PEKAO SA), który poszerzył swoją ofertę dla klientów o usługę Bilix.To dobra wiadomość nie tylko dla klientów banku, ale także dla usługodawców. To również ważna informacja dla banków, które jeszcze nie udostępniły usługi BILIX swoim klientom.
Kryzys gospodarczy sprawił, że przedsiębiorstwa z coraz większą uwagą zaczęły przyglądać się kosztom i poszukiwać takich rozwiązań, które wpłynęłyby na obniżenie wydatków. Firmy, wystawiające cyklicznie dużą liczbę faktur, wysokie koszty ponoszą właśnie przy przygotowywaniu i dystrybucji papierowych dokumentów. Jak wskazują eksperci z firmy doradczej Deloitte, rezygnacja z papierowych dokumentów to duża szansa na pozyskanie oszczędności, ponieważ koszty przetwarzania e-faktury są o 80 proc. tańsze od papierowej. Te same analizy pokazują, że średniej wielkości firma, dzięki rezygnacji z wystawiania tradycyjnych faktur, może zaoszczędzić nawet 150 tys. euro rocznie. Okazuje się, że korzyści wprowadzenia do obiegu elektronicznych dokumentów dotyczą nie tylko firm, ale także ich klientów oraz banków.
Polacy nie lubią papierowych rachunków
Badania przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w marcu br. pokazują, że Polacy są coraz bardziej świadomi wad papierowych rachunków. Dostrzegają w nich m.in. marnotrawstwo papieru, kłopotliwość przechowywania, a także problem z otrzymaniem ich na czas. Regulowanie „papierowych rachunków” jest też bardziej czasochłonne. Oczywiście oprócz tradycyjnych metod opłacania, takich jak okienko pocztowe czy kasa banku, Polacy mają także do wyboru elektroniczne płatności.
Elektroniczne dokumenty praktycznie nie zajmują miejsca, ponieważ gromadzone są w przestrzeni „wirtualnej”, znajdującej się na dysku komputera bądź na nośniku cyfrowym. Są też łatwe w przeglądaniu i możliwe do odbioru z każdego miejsca i w dowolnym czasie. Te walory dostrzega coraz więcej Polaków.
Jak wynika z raportu TNS OBOP, ponad 40 proc. dorosłych Polaków, posiadających konto w banku, chciałoby w ramach bankowości internetowej otrzymywać gotowe do wysłania przelewy – opłaty za rachunki. W przypadku użytkowników bankowości internetowej te wyniki są jeszcze lepsze – aż 65 proc. respondentów chciałoby otrzymywać faktury w takiej formie. Jest to możliwe dzięki popularnym na całym świecie systemom EBPP (Electronic Bill Presentment and Payment – elektroniczna prezentacja i płatność rachunków).
Elektroniczna prezentacja i płatność rachunków
Korzyści dla dostawcy usług:
|
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI