Prezentacje: Wincor Nixdorf – PC/E Mobile Banking Wincor Nixdorf
Korzyści płynące z wdrożenia portalu mobilnej bankowości
Współczesne społeczeństwo z roku na rok staje się coraz bardziej mobilne. Wzrost mobilności stawia przed bankami coraz nowsze wymagania w zakresie dostępności do usług finansowych bez względu na miejsce, w którym ich klient aktualnie się znajduje. Rozwój telefonii komórkowej umożliwił wykorzystanie tej technologii do stworzenia nowego kanału dostępu do usług finansowych banku, tzw. Mobile Banking.
Notowany obecnie bardzo szybki wzrost wykorzystania telefonów komórkowych do łączenia się z internetem idzie w parze z oczekiwaniami klientów banków w kwestii poszerzenia zakresu dostępności do produktów bankowych. Dlatego w związku z bardzo szybkim rozwojem tego rynku i coraz większą liczbą tego typu wdrożeń zaleca się bankom rozszerzenie swojej oferty o portale mobilnej bankowości w celu zintensyfikowania i usprawnienia komunikacji z klientami. Oto najważniejsze z powodów:
- intuicyjność obsługi przy korzystaniu z telefonów komórkowych może być aktywnie wykorzystywana do komunikacji banku z klientem,
- mobilny internet oraz mobilna bankowość są szczególnie popularne wśród strategicznie ważnych grup klientów, takich jak przedsiębiorcy i młodzi klienci,
- dzięki mobilnym portalom zintensyfikowaniu ulega liczba kontaktów banku z klientem,
- mobilne portale znacznie zwiększają potencjał cross-marketingowy banku,
- klienci z dochodowych grup są szczególnie podatni na zmianę banku, jeśli nie zostanie im zapewniona mobilna bankowość na odpowiednim poziomie.
Kilka ważnych danych>
Do 2013 r. na świecie będzie działało 6 mld telefonów komórkowych (źródło: GSMA). W ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2008 r. odnotowano średni wzrost w korzystaniu z mobilnego internetu o 162 proc. (źródło: Nielson Mobile).
50 proc. wszystkich użytkowników telefonów komórkowych w USA i Europie Zachodniej będzie korzystać z mobilnego internetu w 2011 r. (prognoza: Skillnet).
Wymagania współczesnego rynku w stosunku do mobilnej bankowości
Mobilne portale muszą oferować więcej niż tylko usługi transakcyjne, takie jak przelewy, zapytania o saldo czy zakupy akcji. Muszą one również zapewnić możliwość aktywnej sprzedaż...>
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI