94-procentowy wzrost dochodów z transakcji mobilnych w Polsce
Najnowsze badanie zanox potwierdza tezę, że rewolucja mobilna nabiera coraz większego tempa. W ciągu zaledwie jednego roku średnia wartość dochodów z transakcji mobilnych przeprowadzonych na terenie Europy wzrosła aż o 95 proc. Największy wpływ na tę zmianę miał sektor turystyczny, który jest obecnie najważniejszą gałęzią handlu mobilnego ze średniorocznym wzrostem dochodów na poziomie 185 proc.
– Co ciekawe, najlepiej pod tym względem radzi sobie Polska, w której dochody z tego typu transakcji wzrosły aż o 1000 proc. Wpływ na to miało przede wszystkim upowszechnienie takich urządzeń, jak smartfony czy tablety. Nie bez znaczenia jest też wzrost zainteresowana firm nowymi formami reklamowymi takimi, jak np. reklama efektywnościowa, która przyczynia się do zwiększenia sprzedaży w tym kanale – mówi Tomasz Karolak, Country Manager w zanox Polska. Badanie zwraca również uwagę na inne sektory, które po turystyce, najlepiej radzą sobie w handlu mobilnym. Są to finanse, ze wzrostem na poziomie 185 proc, branża telekomunikacyjna -114 proc. oraz handel detaliczny – 81 proc.
Duży potencjał rozwojowy
Polska jako jeden z najlepiej rozwijających się krajów byłego bloku wschodniego, adaptuje nowe trendy z pewnym opóźnieniem. Jednak to ona jest obecnie jednym z najważniejszych rynków dla sektora mobilnego, szczególnie m-commerce, czego dowodzą wyniki badania „zanox Mobile Performance Barometer”. Nasz kraj jest też atrakcyjnym miejscem do inwestowania dla firm i koncernów z Europy Zachodniej. – Polska to przede wszystkim idealnie miejsce do tworzenia centrów zarządzania i ekspansji na inne kraje Europy Centralnej i Wschodniej. W naszym przypadku, ulokowanie biura w Warszawie pozwoliło na sprawne koordynowanie działań w tym regionie. Dzięki temu, w ciągu ostatnich kilku lat znacznie zwiększyliśmy zatrudnienie w polskim oddziale. Niedawno otworzyliśmy również nowe, większe biuro – mówi Tomasz Karolak z zanox.
W ciągu ostatnich kilku lat technologie mobilne zmieniły sposób, w jaki konsumenci kupują w sieci. Efektem tego jest dynamiczny rozwój reklamy internetowej tworzonej na potrzeby smartfonów i tabletów oraz firm z sektora e-commerce. Obecnie to Polska jest jednym z najważniejszych ośrodków, w którym trend ten rozwija się najszybciej.
Źródło: zanox