66% Polaków zmienia corocznie co najmniej jednego z dostawców kluczowych usług
Przedsiębiorstwa będą mieć w tym roku dużą szansę zawalczyć o odbiorców rozczarowanych ofertą konkurencji. Według badania Accenture Global Consumer Pulse Survey już 66% Polaków zmienia corocznie co najmniej jednego z dostawców z kluczowych branż. Powodem jest brak satysfakcji z poziomu dostarczanych usług, a przede wszystkim niezadowalająca jakość obsługi klienta.
Branże, które najdotkliwiej odczuwają rozwój tego trendu to: handel detaliczny, bankowość detaliczna i telefonia komórkowa.
– Aż 95% Polaków przebadanych przez Accenture korzysta z przynajmniej jednego kanału on-line, by zdobyć informacje na temat produktów i usług oferowanych przez firmy. Wśród nich 33% przynajmniej przez połowę czasu wykorzystuje w tym zakresie urządzenia mobilne. To więcej, niż wynosi średnia dla dojrzałych rynków, takich jak Japonia, Francja, Niemcy, Norwegia, czy Wielka Brytania (22%) – mówi Karol Mazurek, dyrektor zarządzający, Financial Services, Accenture Polska
Również social media dostarczają klientom niezbędnych informacji o ofercie firm – aż 79% badanych korzysta z tych kanałów przy poszukiwaniu informacji o produktach lub usługach. Istnieje więc duży rynkowy potencjał dla zagospodarowania mediów społecznościowych w celach promocyjnych i sprzedażowych.
Marcin Złoch