22 proc. Polaków deklaruje częstsze płatności kartą po pandemii
Pandemia jeszcze bardziej przyspieszyła widoczne już od kilku lat zmiany w zachowaniach zakupowych i płatniczych zarówno w Polsce, jak i za granicą. Wśród metod płatności w sklepach tradycyjnych karty płatnicze mają w naszym kraju niemal tyle samo zwolenników (96%) co gotówka (97%). Różnica widoczna jest jednak w deklaracjach co do przyszłego wykorzystania tych form płatności. 22% badanych przewiduje, że po pandemii będzie częściej korzystać z płatności kartami, a 5% wskazuje, że będzie to robić rzadziej niż przed pandemią. W przypadku gotówki trend jest odwrotny – 10% deklaruje jej częstsze wykorzystanie, a dwukrotnie więcej zamierza korzystać z niej rzadziej, podał eService.
Czytaj także: Coraz chętniej płacimy cyfrowo, tylko 3% polskich internautów nie robi zakupów w sieci >>>
Z naszego badania wynika, że Polacy w większym stopniu niż pozostałe europejskie narody są przekonani, że możliwość zapłacenia za usługę kartą lub bezgotówkowo jest wyrazem spełnienia ich oczekiwań w zakresie komfortowej obsługi klientów.
„Widać, że zapewnienie dostępu do preferowanych przez nich metod płatności przestaje być traktowane jako wyraz nowoczesności, a staje się oczekiwanym standardem. To ważna wskazówka dla firm dostarczających nowoczesne rozwiązania płatnicze, takich jak eService. Ich rolą jest teraz nie tylko dostarczenie niezawodnych i bezpiecznych usług, ale także uczynienie ich jeszcze bardziej przyjaznymi i komfortowymi” – powiedziała prezes eService Joanna Seklecka, cytowana w komunikacie.
Przy zakupach internetowych 20% Polaków chętniej wybiera płatność kartą
Przy zakupach internetowych 20% Polaków chętniej wybiera płatność kartą, natomiast 19% planuje częściej niż przed pandemią korzystać z płatności za pomocą szybkiego przelewu. Polacy, kupując w internecie, sięgają obecnie też po opcję płatności przy odbiorze w sklepie stacjonarnym lub bezpośrednio u kuriera. Badani płacą wówczas kartą płatniczą (78%) lub gotówką (86%), stosując te metody zamiennie.
W Polsce 19% badanych będzie częściej niż przed pandemią robić zakupy w tradycyjnych sklepach, a 69% chce tam kupować równie często, wskazano także.
Badanie „Jak COVID-19 zmienił zwyczaje zakupowe i płatnicze Europejczyków?”
Badanie „Jak COVID-19 zmienił zwyczaje zakupowe i płatnicze Europejczyków?” zostało przeprowadzone na zlecenie spółek Grupy EVO w 7 krajach, w których działają, w tym w Polsce. Partnerem badania m.in. w Polsce była Visa, a jego realizację powierzono agencji badawczej ARC Rynek i Opinia.
Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService Sp. z o.o., jest częścią notowanej na Nasdaq grupy EVO Payments International (66%) oraz PKO BP (34%).