15-lecie Forum Technologii Bankowych: Kronika – kwiecień 2019

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Wydarzenia: Według danych KUKE ponownie zwiększyła się liczba upadłości w relacji do restrukturyzacji, co oznacza zmianę tendencji występujących od czasu wejścia w życie nowego prawa restrukturyzacyjnego w 2016 r. Natężenie upadłości rośnie kolejny miesiąc z rzędu i osiągnęło obecnie najwyższy poziom od połowy 2018 r. Jednocześnie częściej zaczynają ogłaszać niewypłacalność przedsiębiorcy prowadzący firmę w formie indywidualnej działalności gospodarczej zamiast spółki   w styczniu podmioty te stanowiły 50% rozpoczętych restrukturyzacji. W styczniu 2019 r. ogłoszono 64 upadłości (wzrost o 14,3% r./r.) oraz rozpoczęto 30 restrukturyzacji (spadek o 16,7% r./r.).

Technologie

Wdrożenie botów głosowych i chatbotów pozwala na optymalizację procesów wewnątrz firmy oraz na bardziej efektywny, ustandaryzowany kontakt z otoczeniem. Klienci mogą komunikować się z przedsiębiorstwem w dogodnym dla nich momencie: takie systemy działają bez ograniczeń czasowych. Z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie firmy Pragmatists, polskiego software house’u i twórcy platformy botów Talkie.ai, wynika, że infolinia jest bardzo popularnym narzędziem obsługi klienta. Ponad 80% respondentów komunikuje się w ten sposób z przedsiębiorstwami usługowymi. Najwięcej dzwoniących na infolinię jest wśród osób w wieku 35-54 lata, a także osób z wykształceniem średnim i wyższym.

Po ogłoszeniu wprowadzenia do użycia własnych kryptowalut przez amerykański bank JP Morgan Chase i szwajcarski Julius Baer do grona dołączają firmy oferujące aplikacje do wysyłania wiadomości, m.in. Facebook, Telegram, Signal, Line i Kakao. W sumie blisko 2 mld ludzi na świecie niebawem skorzysta z kryptowalut. Tworzona przez Facebook kryptowaluta jest tzw. stablecoinem, czyli na stałe przypisana jest jej wartość wyrażona ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK