Rynek Finansowy: Znajomość klientów i indywidualne podejście to fundamenty private bankingu
Dynamiczny rozwój technologii teleinformatycznych stanowi zarazem skok cywilizacyjny, jak i poważne wyzwanie dla konsumentów. Jak wykorzystać potencjał sektora bankowego w celu przyspieszenia cyfrowej transformacji również w aspekcie społecznym?
– Innowacje technologiczne, cyfryzacja, digitalizacja – to terminy, których chętnie używają duże przedsiębiorstwa i instytucje finansowe, promując swój rozwój i nowoczesne podejście, a do których znakomita część klientów podchodzi z dystansem, a nawet lękiem. Pojawia się – poniekąd zrozumiała – obawa, że nie będą oni w stanie przywyknąć do nowości i funkcjonować w zmienionej rzeczywistości. Wszystkim instytucjom wprowadzającym tego typu udogodnienia przypada zatem rola edukatorów, do której należy podejść z należytą uwagą. W takich sytuacjach trzeba mieć przede wszystkim świadomość, jak długofalowy charakter ma tego rodzaju proces dydaktyczny. Patrząc z perspektywy wielkiego banku, skupiłabym się na unaocznieniu klientom podstawowych korzyści, płynących z przejścia na elektroniczne technologie bankowe i płatnicze, czyli oszczędności czasu i pieniędzy. Benefity te powinniśmy prezentować na praktycznych przykładach, z jak największym wykorzystaniem narzędzi dostępnych klientom, czyli smartfonów, komputerów i tabletów. W najbliższym mi obszarze private bankingu tego typu edukacja jest relatywnie prosta, ponieważ doradcy mają okazję do zapoznania klientów z zaawansowanymi technologicznymi rozwiązaniami podczas spotkań. Jednak aby tak się stało, spełnione musi być jedno podstawowe kryterium: sami doradcy powinni być biegli w korzystaniu z nowoczesnych rozwiązań, by w dostępny i przekonujący sposób przekazać ich zalety klientowi. Przygotowujemy się do tego procesu bardzo starannie. Doradcy Private Banking Pekao wyposażeni zostali w narzędzia umożliwiające w pełni zdalną obsługę. Ich doświadczenie i znajomość tego, jakże wymagającego segmentu klientów, z pewnością przyczynią się do popularyzowania rozwiązań, które są korzystne także z ich perspektywy, umożliwiając redukcję zaangażowania w działania operacyjne na rzecz wsparcia w zarządzaniu aktywami i doradztwa inwestycyjnego.
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI