ZenCard: programy lojalnościowe również dla płacących gotówką
Rejestracja do programów i nagradzanie za zakupy, dotychczas dostępne tylko przy transakcjach kartowych, od teraz działa również przy płatnościach gotówką.
Technologia marketingu transakcyjnego
ZenCard to technologia marketingu transakcyjnego, która pozwala sieciom handlowym, sklepom i punktom usługowym nagradzać klienta za transakcje wykonane przy użyciu karty płatniczej dowolnego banku. Spółka współpracuje ze sklepami z wielu branż oraz restauracjami i hotelami. Technologia została także wykorzystana m.in. w kampanii promocyjnej sieci hurtowni Makro dla posiadaczy kart Visa.
Nowe funkcjonalności, prosta mechanika
Pod koniec lutego br. spółka ZenCard wprowadziła udogodnienie, dzięki któremu z programów lojalnościowych mogą korzystać klienci dokonujący płatności nie tylko kartą, ale również gotówką. Mechanizm jest prosty i działa podobnie jak w przypadku kart płatniczych. Przy rejestracji do programu należy wybrać opcję gotówkową. Natomiast przy kolejnej płatności wystarczy wpisać numer telefonu podany na etapie rejestracji. System automatycznie rozpozna klienta i poinformuje go o nagrodach oraz zebranych punktach.
Polacy doceniają wygodę płatności bezgotówkowych, nadal jednak część z nich przywiązana jest do gotówki. Od początku założeniem ZenCard jest uproszczenie prowadzenia programów lojalnościowych i dopasowania ich do potrzeb każdego biznesu. Możliwość płatności gotówką z jednoczesnym zachowaniem wszystkich funkcjonalności naszej technologii, zapewni klientom sklepów maksymalną wygodę z ich korzystania, a sprzedawcom pozwoli dopasować się do preferencji kupujących. Od teraz ZenCard daje możliwość nagradzania klienta za transakcje, jakie wykonuje przy użyciu dowolnej karty płatniczej czy gotówki – mówi Krzysztof Klimczak, współzałożyciel ZenCard.
Gotówka nadal w portfelu
56 proc. Polaków woli płatności bezgotówkowe. Pomimo tego, że liczba transakcji kartami stale rośnie wciąż część z nas płaci gotówką. Teraz, dzięki technologii ZenCard, klienci preferujący płatności gotówkowe będą mogli aktywnie uczestniczyć w programach lojalnościowych swoich ulubionych marek, niezależnie od tego czy posiadają przy sobie swoją kartę płatniczą.
Badanie zostało przeprowadzone we wrześniu br. przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie eService sp. z o.o. Wykorzystano technikę CAWI (Computer Assisted Web Interview), na panelu internetowym będącym własnością ARC Rynek i Opinia (www.epanel.pl) posiadającym ok. 55 tysięcy panelistów. Badania objęły 1000 osób w wieku 18 – 55 lat. Struktura do badania przygotowana została w oparciu o dane z Diagnozy Społecznej (2015r).