Zarabianie nie jest grzechem

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2014.07-08.foto.121.400xCzy nastawienie na zysk jest etyczne? W jakim stopniu sektor bankowy może przyczynić się do edukacji konsumentów - i co banki zyskają dzięki temu? Wreszcie - w jaki sposób motywować pracowników, aby z jednej strony skutecznie realizowali założenia sprzedażowe, a z drugiej - nie wykorzystywali nieświadomości klientów? Na te i wiele innych pytań szukano odpowiedzi podczas debaty "Bankowa droga po horyzont. Etyka a biznes bankowy", będącej zwieńczeniem tegorocznych Horyzontów Bankowości.

Udział prezesa Związku Banków Polskich Krzysztofa Pietraszkiewicza w roli moderatora dobitnie potwierdził, iż dla współczesnej polskiej bankowości kwestie etyki i dobrych praktyk stanowią kwestię równie istotną co nowoczesność technologiczna czy międzynarodowe uwarunkowania ekonomiczne. W debacie udział wzięli: Józef Wancer, prezes zarządu Banku BGŻ S.A.; Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego S.A.; Bartosz Kublik, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Ostrowi Mazowieckiej; Łukasz Wilkowicz, reprezentujący „Dziennik Gazetę Prawną”; Marcin Stroński, laureat tegorocznej nagrody w konkursie Robina Cosgrove oraz prof. Paul Dembiński z Obserwatorium Finansowego w Genewie.

Rozpoczynając debatę, prezes ZBP podkreślił, że bankowość współczesna to nie tylko zwykły biznes. Funkcjonowanie banku – jako instytucji zaufania publicznego – łączy w sobie zadania gospodarcze i społeczne. – Jak łączyć interesy i interesariuszy?

Cały artykuł „Horyzonty bankowości 2014: Bankowa droga po horyzont” znajdą Państwo w najnowszym numerze „Miesięcznika Finansowego BANK” – 2014/07-08