Zainteresowanie zabrzańskim odcinkiem średnicówki – złożonych 14 ofert

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

obwodnica.02.250x167Drogowa Trasa Średnicowa to trzypasmowa arteria aglomeracji katowickiej. Zbudowanych już zostało 20,5 km, a pozostało do zbudowania 15,8 km trasy. W styczniu ogłoszono przetarg na budowę odcinka Z3 i Z4 (od centru Zabrza do granicy Gliwic) o łącznej długości 2950 m. W poniedziałek, 12 marca otwarto oferty w liczbie 14.

Konsorcium firm – Eurovia Polska i Przedsięborstwa Remontów Ulic i Mostów Gliwic – złożyło ofertę najtańszą – na niecałe 184,2 mln zł. Następna w kolejności na kwotę 186,8 mln zł wyszła spod rąk konsorcium firm Bilfinger Berger Budownictwo, PRDiM Kędzierzyn-Koźle i Spec-Bruk Libiąż. Najdroższa oferta opiewa na kwotę 245,6 mln zł.

Pomysły na nowe odcinki średnicówki są takie, że ma to być trasa trzypasmowa o dopuszczalnej prędkości maksymalnej 80 km/h w części bliżej Zabrza i 100 km/h na odcinku bliżej Gliwic. Trasa ma biec w większości przez teren leśny – zabrzański Park Powstańców.

Rozstrzygnięcie postępowania przetargowego ma nastąpić w tym półroczu. Przetarg na kolejną część trasy ma zostać ogłoszony jeszcze w marcu, a następny w połowie roku 2012. Zakończenie wszystkich postępowań przetargowych ma nastąpić do końca 2012 roku. Jeśli tak się stanie prace remontowe na kolejnych odcinkach będą prowadzone równolegle.

Wszystkie zabrzańskie i gliwickie odcinki DTŚ mają być finansowane przede wszystkim z zaciągniętego przez budżet państwa kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego (160 mln euro). 75 mln euro ma pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego 2007-2013. Pozostałe źródła to rezerwa subwencji ogólnej i budżety samorządów.

Źródło: www.portalsamorzadowy.pl