Zabawki pod choinkę przyjdą z internetu

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

prezenty.02.250x161Okres przedświąteczny to w branży zabawkowej czas żniw. Wzmożony ruch dotyczy nie tylko galerii handlowych, ale i sklepów internetowych. Jak wynika z raportu Grupy Unity "Zakup zabawek przez internet", wśród ankietowanych, którzy kupili zabawki w ciągu ostatniego roku, aż 76 % dokonało transakcji właśnie w sieci.

Internet jest jedną z szans rozwoju branży zarówno w wartościach sprzedaży jak i zakresu oferowanych produktów. Dla sklepów sprzedających do klientów końcowych jest ogromnym medium dającym nieograniczone możliwości sprzedażowo-promocyjne – tłumaczy Radosław Hec, Sales Manager z TM Toys.

Badanie Grupy Unity dotyczące e-commerce w sektorze zabawkowym zostało przeprowadzone w formie anonimowej ankiety. Informacje zaprezentowane w raporcie zostały opracowane na podstawie 894 odpowiedzi respondentów i miały pomóc zdiagnozować oczekiwania osób kupujących zabawki online oraz przyjrzeć się strategii sprzedaży w branży.
131207.zabawki.wykres.01.527x359

Z raportu wynika, że najczęstszą okazją do zakupu zabawek w sieci są urodziny, ale już na drugim i czwartym miejscu znalazły się kolejno Święta Bożego Narodzenia i Mikołajki. Dane te zgodne są z informacjami dotyczącymi rynkowych trendów, które pokazują, że największe zyski w branży dziecięcej przypadają właśnie na przełom listopada i grudnia.
131207.zabawki.wykres.02.719x453

Dlaczego zaglądamy do sieci zamiast wybrać się na zakupy do sklepu na osiedlu czy centrum handlowego? – Wśród Internautów, ale też właścicieli sklepów krąży mit, że w internecie kupuje się, aby było tanio. Oczywiście może to być jedna z przesłanek, jednak dla decydentów zakupu zabawek, czyli przedmiotów przeznaczonych dla dzieci, najważniejsze jest bezpieczeństwo, jakość i funkcjonalność. Zakupy online pozwalają oszczędzać czas, ale dają też możliwość większego wyboru, sprawdzania opinii innych użytkowników, porównywania, upewnienie się o właściwości wyboru – wyjaśnia Agnieszka Kasperska, Account Manager w Grupie Unity i autorka raportu.
131207.zabawki.wykres.03.786x390

Ważną motywacją kupowania prezentów w internecie jest też poszukiwanie konkretnej zabawki lub zabawki z danej serii (52% ankietowanych).
131207.zabawki.wykres.04.489x314

Warte uwagi, są też pozostałe odpowiedzi („Nie” i „Różnie” – w sumie 48%), które dość jasno pokazują, że w dużej mierze w internecie poszukujemy inspiracji.

Potwierdzają to także odpowiedzi na pytanie dotyczące miejsc poszukiwania informacji o zabawkach – aż 258 respondentów wskazało, że do konkretnego sklepu trafiają z wyszukiwarek internetowych.

Aby otrzymać pełny raport Grupy Unity „Zakup zabawek przez internet”, wystarczy skontaktować się z jego autorką – raport@unity.pl.

Źródło: Grupa Unity