XXIV Ranking Banków Miesięcznika Finansowego Bank 2019. Dostępność: Likwidowanie barier
Zachęca je do tego i wspiera Związek Banków Polskich. W 2011 r. utworzył Grupę roboczą ds. obsługi osób z niepełnosprawnościami, co zostało pozytywnie odebrane zarówno przez środowisko bankowe, jak i organizacje pożytku publicznego oraz Narodowy Bank Polski. O zaangażowaniu instytucji w ideę przeciwdziałania wykluczeniom świadczy chociażby trzecie już wydanie „Dobrych praktyk obsługi osób z niepełnosprawnościami przez banki”.
Bank dostępny
„Dostępność” – to jedna z nowych kategorii w „XXIV Rankingu Banków Miesięcznika Finansowego BANK”. Dzięki jej wprowadzeniu chcieliśmy sprawdzić, jak banki starają się ułatwić kontakty z nimi i załatwianie wszelkich formalności i spraw osobom z niepełnosprawnościami. Stosowne badania wśród nich przeprowadziła Grupa robocza ds. obsługi osób z niepełnosprawnościami.
Prace nadzorował Norbert Jeziolowicz, dyrektor Zespołu Bankowości Detalicznej i Rynków Finansowych, wspierany przez Elizę Zwolińską z ZBP. Z wynikami ankiet zapoznali się członkowie kapituły rankingu – były one podstawą do przyznawania przez nich punktów. Podstawowymi czynnikami, na które zwracali uwagę były:
- eliminowanie barier architektonicznych i dostosowywanie placówek bankowych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
- przeciwdziałania wykluczeniu finansowemu, cyfrowemu i społecznemu osób z niepełnosprawnościami oraz
- tworzenie przez banki udogodnień dla łatwiejszego i bardziej bezpiecznego korzystania przez te osoby z produktów i usług bankowych.
Działania zmierzające do zwiększenia dostępności usług bankowych dla osób z niepełnosprawnościami obejmują m.in. dostosowanie dokumentów poprzez opracowywanie ich wersji w alfabecie Braille’a i w formie audio, tworzenie bankomatów dostosowanych do potrzeb osób z dysfunkcją wzroku i ruchu oraz prowadzenie stałej działalności wspierającej walkę z wykluczeniem społecznym.
Zwycięzcy i ich działania
- Zwycięzcą ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI