Wzrost dochodów i 42 tys. nowych klientów BRE Banku w II kwartale 2013
Zysk netto Grupy BRE Banku po pierwszym półroczu 2013 r. wyniósł niemal 600 mln zł. Bank pozyskał ponad 40 tys. nowych klientów. Uruchomił też nowy mBank, czyli serwis transakcyjny dla klientów detalicznych w zupełnie nowej odsłonie.
W II kwartale 2013 r. Grupa BRE Banku zarobiła na czysto 272,5 mln zł, a łącznie w całym pierwszym półroczu zysk wyniósł już ponad 596 mln zł. – Tak dobre wyniki są przede wszystkim efektem wzrostu dochodów banku, które w skali kwartału zwiększyły się aż o 11,9 proc. – mówi Cezary Stypułkowski, prezes BRE Banku. Wynik z tytułu odsetek wzrósł w skali kwartału o 6,3 proc. pomimo niesprzyjającego otoczenia malejących stóp procentowych. Na uwagę zasługuje również poprawa wyniku prowizyjnego, który wzrósł o ponad 12 proc. w skali kwartału, głównie dzięki większej sprzedaży kredytów oraz wzmożonej aktywności klientów Grupy BRE Banku na GPW.
Drugi kwartał przyniósł także pierwsze oznaki poprawy akcji kredytowej. Portfel pożyczek udzielonych przez BRE Bank urósł w skali kwartału o 7,8 proc. Pomimo spadku oprocentowania lokat nie zaobserwowano odpływu środków klientowskich i wolumen bazy depozytowej, wyłączając operację repo, nie uległ zmianie w stosunku do poprzedniego kwartału, a nominalnie odnotowano wzrost równy 6 proc.
– II kwartał to również okres intensywnej akwizycji. Bankowość detaliczna pozyskała 41,3 tys. nowych klientów, a korporacyjna obsługuje o 306 firm więcej – dodaje Cezary Stypułkowski.
Działalność banku i spółek została w pierwszym półroczu 2013 r. doceniona zarówno przez klientów, jak i ekspertów. W corocznym konkursie „Best Emerging Market Banks in CEE” BRE Bank otrzymał tytuł „Najlepszego Banku w Polsce” magazynu „Global Finance”. Z kolei MultiBank po raz piąty zwyciężył w programie „Jakość Obsługi”, zajmując pierwsze miejsce w kategorii „branża finansowa”. Po raz drugi też okazał się najlepszym bankiem w rankingu „Jakość na Bank” przygotowywanym przez TNS Polska we współpracy z „Pulsem Biznesu”. Natomiast bankowość prywatna BRE Banku po raz szósty została uznana za najlepszą w Polsce przez Euromoney Magazine – prestiżowy brytyjski magazyn finansowy.
Bankowość detaliczna
W czerwcu wystartował nowy, zbudowany od podstaw przez ponad 200-osobowy zespół, serwis transakcyjny mBanku. Wraz z nim marka zyskała również odmieniony wizerunek
– zaprojektowane od nowa logo, które jeszcze w tym roku zastąpi pozostałe nazwy w Grupie BRE.
W nowym mBanku dotychczas oferowane produkty i usługi obsługiwane są łatwiej i w bardziej przyjazny dla użytkownika sposób, co jest zasługą m.in. designu. Interfejs nowego mBanku w najmniejszym stopniu nie przypomina bowiem serwisu w dotychczasowym kształcie.
Z kolei nowe logo to nie tylko nowy znak, ale i zaawansowany koncept brandingowy, oparty na kilku wersjach logotypów, które inteligentnie dopasowują się do rodzaju oferty i grup klientów. Dzięki niemu łatwiej będzie można zidentyfikować różne propozycje banku, oferowane pod jedną, wspólną marką.
W ramach przygotowań do połączenia dotychczasowej oferty mBanku i MultiBanku, klienci tego pierwszego mogą korzystać nie tylko z najpopularniejszego na rynku bezpłatnego rachunku internetowego, ale też z nowych produktów, takich jak konta i karty Aquarius (Oferta Premium), przeznaczonych dla osób zamożnych, oraz rachunku z darmowymi bankomatami w pakiecie, a także mKONTA Multi z obsługą w oddziałach MultiBanku na preferencyjnych warunkach.
Bankowość korporacyjna
W I połowie 2013 r. bank był istotnym uczestnikiem rynku structured finance, w ramach którego oferuje finansowanie akwizycyjne projektów i finansowanie konsorcjalne oraz mezzanine finance. BRE Bank brał udział w 20 kredytach konsorcjalnych i bilateralnych, a łączna kwota nowego zaangażowania z tytułu tego typu finansowania wyniosła 954 mln zł.
Dzięki wzrostowi liczby klientów oraz aktywnemu cross-sellingowi, znacząco wzrosła również sprzedaż produktów bankowości transakcyjnej. Po sześciu miesiącach 2013 r. liczba zrealizowanych transakcji polecenia zapłaty wyniosła 2,3 tys. i była o 15,2 proc. wyższa od liczby transakcji zrealizowanych w I półroczu 2012 r. W tym samym okresie aż o 18,1 proc. wzrosła liczba klientów korzystających z najbardziej wyrafinowanych rozwiązań w zakresie konsolidacji środków na rachunkach bankowych.
Krzysztof Olszewski
Rzecznik prasowy Grupy BRE Banku
BRE Bank