Wzrósł Wskaźnik Optymizmu Konsumentów

Wzrósł Wskaźnik Optymizmu Konsumentów
fot. Fotolia
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) wzrósł o 1,39 pkt m/m do 106,77 pkt w październiku br., podał Instytut Badawczy Ipsos. Zwiększyła się również skłonność do zakupów, której wskaźnik wzrósł o ponad 2 pkt do 108,29 pkt w porównaniu z wrześniem.

„Polacy nadal bardzo dobrze oceniają stan polskiej gospodarki i własnej sytuacji materialnej. Niewątpliwe sprzyjają temu informacje o radykalnym spadku stopy bezrobocia oraz wyjątkowo dobrej kondycji budżetu państwa” – czytamy w komunikacie.

Wskaźnik klimatu gospodarczego spadł o 0,15 pkt m/m i wyniósł 104,48 pkt.

Wskaźnik skłonność do zakupów wzrósł o 2,41 pkt m/m i wyniósł 108,29 pkt.

Wskaźnik bieżący spadł o 0,17 pkt m/m i wyniósł 103,29 pkt.

Wskaźnik oczekiwań wzrósł o 0,27 pkt m/m i wyniósł 108,25 pkt.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego 13-19 września 2017 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1 000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

ISBnews