Wydatki reklamowe ubezpieczycieli
Dom mediowy Equinox zmierzył wydatki ubezpieczycieli na reklamy od stycznia do kwietnia 2013 r.
W porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku cała branża wydała o 30 mln zł więcej. Najwyższy wzrost inwestycji odnotowały ubezpieczenia komunikacyjne, w tym dziale wydano o 29 mln zł, czyli o 66 proc. więcej, oraz ubezpieczenia osobowe – 12 mln zł, czyli 50 proc. więcej niż przed rokiem.
Liderem w wydatkach reklamowych jest PZU, które przeznaczyło na ten cel 26 mln zł. Do 15,6 mln zł – prawie o połowę – inwestycje zredukowała Proama. Na podium znalazło się miejsce dla Axy Direct z budżetem 13,6 mln zł (wzrost o 74 proc.). Poza pierwszą trójką pozostaje kolejny ubezpieczyciel – 4LifeDirect, który zwiększył inwestycje do prawie 13 mln zł (wzrost o 41 proc.). Szturm reklamowy przepuściły ING Życie i Prudential (budżety po 10 mln zł). Powody do satysfakcji ma Liberty Direct – po sukcesie finansowym z roku ubiegłego i podzieleniu modelu biznesowego z kanału telefon/internet na multiagentów kontynuuje swoją aktywność przy pomocy 9,5 mln budżetu (ze wzrostem inwestycji o 44 proc.).
W badaniu nie uwzględniono wydatków na reklamy internetowe.
Źródło: PIU