Wydarzenia: TalentowiSKO: zwycięzcami mogą czuć się wszyscy uczestnicy
Karol Jerzy Mórawski
Dowodem na słuszność tych słów jest zaangażowanie polskich placówek edukacyjnych w realizację przedsięwzięcia oświatowego, organizowanego przez Bank Polskiej Spółdzielczości i zrzeszone instytucje finansowe. – W procesie tym bierze udział ponad 500 szkół i około 40 tys. uczniów – zaznaczył Zdzisław Kupczyk.
Komisja konkursowa po raz piąty już stanęła przed nader trudnym i odpowiedzialnym zadaniem, polegającym na wyłonieniu z tak rozległego grona uczestników reprezentujących wyrównany poziom zaledwie kilkunastu liderów – choć w tym akurat przypadku stokroć właściwsze wydaje się określenie primus inter pares. Również podczas ceremonii ogłoszenia wyników konkursowych, która odbyła się 8 czerwca br. w siedzibie Banku BPS, nie mogło zabraknąć reprezentantów zwycięskich szkół i ich patronów z sektora banków spółdzielczych. Obok nich zasiedli przedstawiciele instytucji wspierających program TalentowiSKO Banków Spółdzielczych: Anita Strzebońska, członek zarządu Fundacji Rozwoju Spółdziel czości Uczniowskiej; Tadeusz Krasuski, członek rady Fundacji Rozwoju Spółdzielczości Uczniowskiej; Piotr Żebrowski, członek rady Fundacji Rozwoju Bankowości Spółdzielczej, a także osoby reprezentujące Towarzystwo Przyjaciół Dzieci i Krajowy Związek Banków Spółdzielczych. W imieniu gospodarzy wydarzenia i zarazem organizatorów programu wystąpili prezes zarządu Banku BPS Zdzisław Kupczyk i prezes zarządu Spółdzielni Systemu Ochrony Zrzeszenia BPS, Sławomir Czopur.
Edukacja finansowa sposobem na konsumpcjonizm i zakupoholizm
– Pieniądz sam w sobie nie jest celem, stanowi natomiast środek niezbędny do realizacji licznych przedsięwzięć i spełniania marzeń. Dlatego właśnie racjonalne gospodarowanie pieniądzem, określenie jego roli w życiu każdego z nas, stanowi niezwykle istotne zadanie – podkreślił w swym wystąpieniu prezes Banku BPS. Niestety, we współczesnym świecie rozwaga i pragmatyzm coraz częściej przegrywają z konsumpcjonizmem, permanentnie stymulowanym przez agresywny przekaz reklamowy atakujący na każdym kroku zarówno w świecie realnym, jak i przestrzeni wirtualnej. – Rynek ofert sugerujących, w jaki sposób wydać pieniądze, jest przeogromny, nieporównanie trudniej znaleźć sensowną propozycję, jak zaoszczędzić i pomnożyć posiadane środki – wskazał Zdzisław Kupczyk.
W takiej sytuacji jedyną przeciwwagą dla panoszącego się zakupoholizmu i bezrefleksyjnego ulegania aktualnym trendom pozostaje budowanie świadomości finansowej kolejnych pokoleń już od najmłodszych lat. – Jestem absolutnie przekonany, że ogromną rolę w kształtowaniu charakteru i umiejętności posługiwania się pieniądzem odgrywa ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI