Wspólny oddział BRE i MultiBanku w Koszalinie
W połowie listopada BRE Bank otworzy w Koszalinie pierwszy oddział, w którym połączona zostanie obsługa klientów detalicznych MultiBanku i korporacyjnych BRE. Koszalińska placówka to ostatnia, którą bank otwiera w ramach projektu rozbudowy sieci korporacyjnej. W tym roku powstały już oddziały w Toruniu, Nowym Sączu, Wałbrzychu i Warszawie.
W 2011 roku BRE intensywnie rozwijał sieć oddziałów korporacyjnych, aby być jak najbliżej lokalnego biznesu. Obecnie ma już 29 w pełni operacyjnych oddziałów i 19 biur korporacyjnych. – Nasz biznes opiera się na relacjach i dlatego obok najwyższej jakości produktów i usług dbamy również o jak najlepszą znajomość specyfiki branż i lokalnych rynków naszych klientów- tłumaczyPrzemysław Gdański, członek zarządu BRE Banku. – Oddział w Koszalinie jest jednak szczególny, łączymy w nim obsługę klientów detalicznych i korporacyjnych, to pierwsza tego typu placówka w naszym banku – dodaje.
– Testujemy rozwiązanie, w ramach którego klient korporacyjny będzie obsługiwany w jednym miejscu także w zakresie finansów osobistych. Obecność doradcy MultiBanku w oddziale to gwarancja najwyższej jakości obsługi, potwierdzonej pierwszym miejscem w prestiżowym rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka” – mówi odpowiedzialny za bankowość detaliczną członek zarządu BRE Banku, Jarosław Mastalerz.
Projekt połączenia obsługi korporacyjnej i detalicznej, to przede wszystkim chęć zwiększenia efektywności oraz optymalizacji kosztów funkcjonowania oddziału. Znajdzie się tam wspólna przestrzeń obsługi klienta oraz sale na spotkania, a także przestrzeń infrastrukturalna. Co ważne, połączenie obsługi obu segmentów nie jest związane z redukcją zatrudnienia, pozwala natomiast na większą koncentrację zespołu oddziału na celach operacyjnych i obsłudze klientów.
– W koszalińskim oddziale wspólna będzie część kasowa, gdzie klient może realizować transakcje gotówkowe, czy też skorzystać z bankomatu. Jednak za sprzedaż i relacje z klientami korporacyjnymi i detalicznymi odpowiedzialne będą odrębne zespoły – tłumaczy Przemysław Gdański. – Chęć ograniczenia kosztów funkcjonowania placówki nie jest jedynym celem projektu. Wielu naszych klientów korzysta jednocześnie z usług bankowości detalicznej oraz korporacyjnej. Teraz, będą mogli w jednym miejscu załatwić wszystkie sprawy związane z kontaktem z nami – dodaje.
BRE kieruje swoją ofertę do największych krajowych i międzynarodowych firm działających w Polsce, dynamicznie rozwijających się przedsiębiorstw sektora MSP, jednostek sektora publicznego i instytucji finansowych. Na koniec I półrocza 2011 bank obsługiwał ponad 13,5 tys klientów korporacyjnych. Pod markami MultiBank oraz mBank obsługuje w Polsce także ponad 3,3 miliona klientów detalicznych oferując im pełen zakres usług bankowych. W tym roku MultiBank został uznany najlepszym bankiem tradycyjnym w Polsce w prestiżowym konkursie „Przyjazny Bank Newsweeka”. W tym samym rankingu mBank zdobył tytuł najlepszego polskiego banku internetowego. BRE Bank uhonorowano także w konkursie „Best Emerging Market Banks in CEE” organizowanym przez prestiżowy międzynarodowy magazyn Global Finance i uznano najlepszym bankiem w Polsce. W lipcu br. BRE został także uznany najlepszym bankiem w Polsce przez prestiżowy Euromoney Magazine w dorocznym konkursie Euromoney Awards for Excellence.