Wonga wchodzi na rynek ubezpieczeń, oferuje pożyczki w kanale offline
Od kilku dni klienci firm ubezpieczeniowych, którzy kupują polisy komunikacyjne u swoich agentów (pracujących w multiagencjach) mogą zapłacić za nie później, za polisę bowiem wyłoży Wonga. Klient będzie spłacał koszt ubezpieczenia w ratach.
Wchodzimy na nowy dla nas teren, czyli sprzedaż naszych pożyczek w kanale offline’owym.
– Dotychczas o nasze pożyczki można było wnioskować przez internet lub telefon. Zdecydowaliśmy się na ubezpieczenia komunikacyjne, ponieważ jest to dla nas bezpieczne rozwiązanie, agent zna i widzi „na żywo” klienta, ryzyko niespłacania pożyczki jest bardzo niskie. Klienci chcą mieć możliwość zapłacenia za polisy komunikacyjne w ratach, a ubezpieczyciele wolą, żeby finansowanie dostarczyła zewnętrzna firma. Ważne też jest to, że firma hiPRO zaoferowała nam nowoczesne rozwiązanie – tłumaczy Tomasz Fedyna, prezes Wonga. – To pierwszy krok w kierunku rozwoju rat w Wonga.
Czytaj także: Wonga udostępnia swoją ofertę na platformie Bancovo >>>
Klient, który wybierze konkretne ubezpieczenie i zdecyduje się na raty w Wonga, podpisuje umowę na pożyczkę w trakcie wizyty u agenta.
– Agent w imieniu klienta składa wniosek o pożyczkę. W ciągu kilkunastu sekund klient dostaje decyzję o pożyczce, co oznacza, że w trakcie jednej wizyty u agenta, klient kupuje polisę i dostaje finansowanie na nią – mówi Dorota Binich, Dyrektor Działu Rozwoju Biznesu w Wonga.
hiPRO to polski startup
hiPRO to polski startup dostarczający ekosystem płatności i finansowania zakupów oraz usług wsparcia sieci sprzedaży, łączy dystrybutorów z bankami i instytucjami płatniczymi w intuicyjny i prosty dla klientów sposób.
– Współpracujemy w wieloma multiagencjami, które oferują produkty wszystkich ubezpieczycieli w Polsce. Dzięki współpracy z Wonga, agenci mogą zaoferować klientowi wygodną, miesięczną płatność za ubezpieczenia i odroczenie jej w czasie. Dla sprzedawcy to możliwość zaproponowania lepszej ochrony dla jego klientów – wyjaśnia Tomasz Kasprzak, prezes hiPRO.
Wonga jeszcze jesienią rozpocznie współpracę z jedynym w Polsce przedstawicielem dużej europejskiej firma ubezpieczeniowej. Wonga także zaproponuje klientom tej firmy raty. – To również będzie sprzedaż offline’owa, czyli „na żywo”, u agenta. Jesteśmy w trakcie finalizowania tej współpracy. Przymierzamy się także do wejścia w nowe sektory i kolejne kanały dystrybucji – mówi Tomasz Fedyna.