Westwing pozyskał 72 mln euro finansowania od Fidelity Worldwide Investment, Odey, Tengelmann i innych inwestorów
Westwing, międzynarodowy lider e-commerce w branży wyposażenia wnętrz, poinformował, że w kolejnej rundzie finansowania pozyskał 72 mln euro. Do grona inwestorów dołączyli m.in. Fidelity Worldwide Investment, Odey i Tengelmann.
Dzięki nowym środkom Westwing znalazł się w czołówce najlepiej finansowanych firm e-commerce, działających poza obszarem USA. Łącznie z ostatnią rundą firma zebrała już 150 mln euro finansowania – w ciągu zaledwie 2,5 roku obecności na rynku. W poprzednim miesiącu Westwing przedstawił wyniki finansowe za 2013 r., w którym udało mu się niemal potroić przychody – do 110 mln euro, po 41 mln euro w 2012 r. i 0,5 mln euro w 2011 r.
„Skala i osiągnięcia Westwing po zaledwie dwóch pełnych latach działalności są imponujące. Cieszymy się, że możemy być częścią tego udanego przedsięwzięcia. Westwing stworzył innowacyjną sieć logistyczną w 10 krajach, zbudował silną i lojalną grupę klientów oraz markę, która jest znana z wysokiej jakości oferty” – powiedział Colin Stone, Portfolio Manager w Fidelity Worldwide Investment i nowy inwestor Westwing.
Stefan Smalla, założyciel i dyrektor generalny Westwing: „Wsparcie nowych inwestorów bardzo nas cieszy, zwłaszcza, że są to duże i renomowane firmy. Ich zaangażowanie i wysokość otrzymanych środków potwierdza, że jesteśmy godnym zaufania partnerem i warto inwestować w nasz biznes. Wykorzystamy te pieniądze do wzmocnienia pozycji pioniera na rynku e-commerce w branży wyposażenia wnętrz. Będziemy nadal dokładać wszelkich starań, aby nasi użytkownicy – a mamy ich ponad 12 milionów – mogli kupować produkty najlepszych marek i zgodne z najnowszymi trendami„.
Westwing jest liderem e-commerce w branży wyposażenia wnętrz na każdym z 10 rynków, na których działa. Są wśród nich zarówno rynki wschodzące, takie jak Brazylia i Rosja, jak i duże rynki europejskie: niemiecki, włoski i francuski. W swoim drugim pełnym roku działalności Westwing sprzedał ponad 2,8 mln produktów, a więcej niż jedna trzecia zakupów odbywa się obecnie przy pomocy urządzeń mobilnych. Wartość globalnego rynku produktów do wyposażenia i dekoracji wnętrz przekracza 400 miliardów euro i jest porównywalna wielkością do rynku modowego, ale sprzedaż online w branży wnętrzarskiej nie jest jeszcze tak rozwinięta, jak w branży modowej.
Westwing działa w Polsce od 2011 r. i został założony przez Tomasza Kasperskiego i Przemysława Kowalewskiego. Codziennie na polskiej stronie pojawia się kilkaset nowych produktów, pozyskiwanych zarówno od innych oddziałów Westwing, jak i własny dział zakupów. Więcej informacji na: www.westwing.pl
Źródło: Westwing