Wartość wielowymiarowego obrazu klienta
Powiązanie profesjonalizmu ze świadomością informacyjną oraz możliwościami IT w sferze przetwarzania danych to strategiczna podstawa przewagi konkurencyjnej, nowoczesnej bankowości relacyjnej.
Bezprecedensową debatę środowiska bankowego z przedstawicielami świata IT, zorganizował 6 marca 2014 r. Miesięcznik Finansowy BANK. Dyskutowano o tym, czy podejście Customer Livetime Management (CLTV) to dla banków szansa na wyróżnienie się na tle rynku, możliwość pozyskania nowych klientów, optymalizacja portfela czy raczej „zamiatanie pod dywan” i zapomniany obowiązek.
Po raz pierwszy skonfrontowano teoretyczne założenia CLTV z bankową praktyką w kontekście konieczności kompleksowego zarządzania zasobami danych, zdeponowanych w zasobach instytucji finansowych. Omówione zostały wyzwania wynikające ze zjawiska konwergencji wielokanałowych usług bankowych oraz ewolucji świadomości i oczekiwań klientów.
Fot. Wojciech Łączyński
Klucz do satysfakcjonującej banki wartości dodanej, będącej rezultatem strategii opartej na CLTV to zaspokojenie coraz lepiej zdefiniowanych, wyrafinowanych potrzeb klienta, pełne partnerstwo i poszanowanie zasad poufności danych. Bankowcy podkreślili wagę umiejętności wykorzystania narzędzi informatycznych do eksploracji danych.
Partnerem wydarzenia, które odbyło się w warszawskim hotelu „Hilton” była TERADATA Polska.
Janusz Grobicki