Waluty w sieci rosną w siłę
Internetowykantor.pl przekroczył liczbę 80 tysięcy użytkowników. Mówi to o potencjale całej branży, której nie tylko systematycznie przybywa klientów, ale również rośnie liczba i kwoty dokonywanych transakcji. Polacy przekonują się do wymiany walut w kantorach internetowych, bo jest profesjonalnie, szybko i przede wszystkim tanio. Czy kilkaset tysięcy osób może się mylić?
Nie należy doszukiwać się ukrytego fenomenu w powodzeniu tego typu usług. Cała tajemnica leży po prostu w wygodzie wymiany walut przez internet i najniższych kursach na rynku. Cena waluty, w porównaniu do kantorów stacjonarnych, nie mówiąc już o kursach bankowych, jest zdecydowanie najniższa w kantorach internetowych. Wynika to ze skali – mając kilkadziesiąt tysięcy klientów, z których większość regularnie dokonuje transakcji, kantor może oferować spready (różnica między kupnem a sprzedażą) na poziomie 3-6 groszy. Banki utrzymują spread na poziomie nawet 25 groszy. Różnica przy zakupie 1000 jednostek waluty to około 70-170 zł, więc oszczędności widać gołym okiem.
Tysiące klientów
Pierwszym kantorem internetowym w Polsce był InternetowyKantor.pl, który w kwietniu obchodzi swoje 3. urodziny. Nadal jest liderem rynku, na którym funkcjonuje obecnie około 30 podobnych podmiotów. W ciągu ostatnich czterech miesięcy w Internetowykantor.pl SA przybyło 20 tys. nowych Klientów, a przez ostatni rok liczba użytkowników serwisu zwiększyła się o 100 procent. Podobnie jest w innych największych kantorach internetowych i na platformach społecznościowej wymiany walut (między użytkownikami).
![]()
Kantor dla firm
Kantory internetowe są doskonałym miejscem do wymiany waluty dla kredytobiorców, którzy dokonują systematycznych, comiesięcznych wymian. Drugą, systematycznie powiększającą się grupą są klienci biznesowi. Są to głównie małe i średnie firmy eksportujące oraz importujące towary, często z branży transportowej, budowlanej, odzieżowej oraz z sektora rolniczego. Jednorazowe transakcje w kantorach internetowych sięgają nawet miliona jednostek. Firmy wymieniają głównie euro i dolary, kredytobiorcy – franki szwajcarskie.
Zaufanie to podstawa
Rozwój internetowych kantorów nie byłby możliwy bez zaufania klientów. – Dużą wagę przywiązujemy do opinii naszych klientów, którzy są czujni i wnikliwie nas obserwują. Przecież tu chodzi o ich pieniądze! Wiemy, że otwarta komunikacja oraz profesjonalna obsługa są kluczowe dla zaufania klientów – mówi Paweł Kyć, dyrektor marketingu Internetowykantor.pl SA.
Kantory w sieci działają na takiej samej zasadzie jak sklepy internetowe. Dobry kontakt, niezawodne, błyskawiczne transakcje, a przede wszystkim profesjonalne podejście do każdego klienta stały się współautorami sukcesu tej branży, bo o takowym można już mówić.
Źródło: InternetowyKantor.pl