Waluty w sieci rosną w siłę
Internetowykantor.pl przekroczył liczbę 80 tysięcy użytkowników. Mówi to o potencjale całej branży, której nie tylko systematycznie przybywa klientów, ale również rośnie liczba i kwoty dokonywanych transakcji. Polacy przekonują się do wymiany walut w kantorach internetowych, bo jest profesjonalnie, szybko i przede wszystkim tanio. Czy kilkaset tysięcy osób może się mylić?
Nie należy doszukiwać się ukrytego fenomenu w powodzeniu tego typu usług. Cała tajemnica leży po prostu w wygodzie wymiany walut przez internet i najniższych kursach na rynku. Cena waluty, w porównaniu do kantorów stacjonarnych, nie mówiąc już o kursach bankowych, jest zdecydowanie najniższa w kantorach internetowych. Wynika to ze skali – mając kilkadziesiąt tysięcy klientów, z których większość regularnie dokonuje transakcji, kantor może oferować spready (różnica między kupnem a sprzedażą) na poziomie 3-6 groszy. Banki utrzymują spread na poziomie nawet 25 groszy. Różnica przy zakupie 1000 jednostek waluty to około 70-170 zł, więc oszczędności widać gołym okiem.
Tysiące klientów
Pierwszym kantorem internetowym w Polsce był InternetowyKantor.pl, który w kwietniu obchodzi swoje 3. urodziny. Nadal jest liderem rynku, na którym funkcjonuje obecnie około 30 podobnych podmiotów. W ciągu ostatnich czterech miesięcy w Internetowykantor.pl SA przybyło 20 tys. nowych Klientów, a przez ostatni rok liczba użytkowników serwisu zwiększyła się o 100 procent. Podobnie jest w innych największych kantorach internetowych i na platformach społecznościowej wymiany walut (między użytkownikami).
Kantor dla firm
Kantory internetowe są doskonałym miejscem do wymiany waluty dla kredytobiorców, którzy dokonują systematycznych, comiesięcznych wymian. Drugą, systematycznie powiększającą się grupą są klienci biznesowi. Są to głównie małe i średnie firmy eksportujące oraz importujące towary, często z branży transportowej, budowlanej, odzieżowej oraz z sektora rolniczego. Jednorazowe transakcje w kantorach internetowych sięgają nawet miliona jednostek. Firmy wymieniają głównie euro i dolary, kredytobiorcy – franki szwajcarskie.
Zaufanie to podstawa
Rozwój internetowych kantorów nie byłby możliwy bez zaufania klientów. – Dużą wagę przywiązujemy do opinii naszych klientów, którzy są czujni i wnikliwie nas obserwują. Przecież tu chodzi o ich pieniądze! Wiemy, że otwarta komunikacja oraz profesjonalna obsługa są kluczowe dla zaufania klientów – mówi Paweł Kyć, dyrektor marketingu Internetowykantor.pl SA.
Kantory w sieci działają na takiej samej zasadzie jak sklepy internetowe. Dobry kontakt, niezawodne, błyskawiczne transakcje, a przede wszystkim profesjonalne podejście do każdego klienta stały się współautorami sukcesu tej branży, bo o takowym można już mówić.
Źródło: InternetowyKantor.pl