Wakacje coraz częściej opłacane Polskim Bonem Turystycznym

Wakacje coraz częściej opłacane Polskim Bonem Turystycznym
Fot. stock.adobe.com / Anatoly Tiplyashin
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Blisko 40% rezerwacji od początku sierpnia zostało dokonanych z użyciem bonu i jedna piąta z nich w ogóle nie doszłaby do skutku, gdyby nie "wakacyjne 500 plus" - takie wnioski płyną z podsumowania pierwszych dni funkcjonowania nowego programu w serwisie Travelist.pl, który jako pierwszy portal rezerwacyjny na polskim rynku wprowadził na szeroką skalę możliwość obsługi bonów turystycznych.

#TomaszPiszczako: Aż jedna piąta rezerwacji [ na naszym portalu] została w całości opłacona środkami z bonu #PolskiBonTurystyczny #Rezerwacje #Hotele @TravelistPoland

Od 1 sierpnia polskie rodziny mogą planować wakacyjny wypoczynek z uwzględnieniem bonu turystycznego. Do 12 sierpnia wg danych ZUS skorzystało z tej możliwości już blisko 50 tys. rodziców, zaś łączna wartość wykorzystanych w tym okresie bonów to 36 mln zł.

W pierwszych dniach funkcjonowania nowego programu niemal 10% wszystkich bonów turystycznych było realizowanych za pośrednictwem strony Travelist.pl – to efekt zarówno szeroko zakrojonej kampanii marketingowej, jak i wyjścia naprzeciw potrzebom osób, którym przysługują dodatkowe środki na rodzinny wypoczynek.

‒ Sprzedajemy głównie oferty polskie, a rodziny z dziećmi zawsze stanowiły dla nas jedną z najważniejszych grup docelowych. Dlatego bardzo intensywnie przygotowywaliśmy się do obsługi nowych bonów turystycznych i robiliśmy wszystko, by ruszyć z ich realizacją w momencie wejścia w życie programu.

Badaliśmy nastroje i potrzeby naszych klientów, wprowadzaliśmy niezbędne rozwiązania techniczne, prowadziliśmy kampanię informacyjną, przygotowaliśmy też specjalną promocję „10% extra” dla wszystkich, którzy zdecydują się wykorzystać bon na naszej stronie.

Dzięki temu mogliśmy jako pierwsi spośród dużych portali rezerwacyjnych zapewnić kompleksową możliwość realizacji bonów, a przy tym już na starcie zaproponować klientom największą na rynku liczbę rodzinnych hoteli, w których mogą tymi bonami zapłacić – mówi prezes Travelist.pl Tomasz Piszczako.

Czytaj także: ZUS: prawie 6 tys. przelewów w ramach bonu turystycznego na kontach firm i organizacji

Więcej rezerwacji pobytów rodzinnych

Na dzień dzisiejszy osoby odwiedzające stronę serwisu mają do wyboru ponad 330 hoteli z całej Polski, w których mogą zrealizować bon turystyczny. Są one wyraźnie oznaczone i posiadają odpowiednio przystosowane opcje płatności. To ponad 40% wszystkich ofert dostępnych w serwisie i liczba ta z każdym dniem rośnie – podobnie jak liczba rezerwacji z bonem, których na  stronie  było już ponad 1,5 tys.

Co niezwykle istotne, aż jedna piąta z nich została w całości opłacona środkami z bonu, czyli de facto nie doszłaby do skutku, gdyby nie dodatkowe środki z rządowego programu.

Jeśli natomiast weźmiemy pod uwagę rezerwacje, w których minimum połowa wartości przypada na bon, wskaźnik ten rośnie do ponad 60%. Oznacza to, że bon turystyczny skłania tysiące Polaków do rezerwowania pobytów, na które prawdopodobnie w ogóle by się nie zdecydowali, gdyby nie wsparcie ze strony państwa.

Widać to również po wzroście liczby rezerwacji z dostawkami, które w ciągu pierwszych dni sierpnia stanowiły aż 40% wszystkich pobytów rezerwowanych naTravelist.pl – to o 20% więcej niż w analogicznym okresie rok temu.

Rezerwacje z bonem – koniecznie w sierpniu, najlepiej nad morzem lub… w mieście

Dzięki bonom Polacy rezerwują więcej – i chcą cieszyć się tym dodatkowym wypoczynkiem jak najszybciej. Najlepiej jeszcze w sierpniu.

Wg badania przeprowadzonego przez serwis w połowie lipca blisko 60% respondentów planowało zrealizować bon turystyczny w trakcie tegorocznych wakacji. Dane transakcyjne z pierwszych dni sierpnia pokazują jednak, że odsetek rezerwacji z bonem dokonanych na terminy wakacyjne sięga aż 90%.

To o 7% więcej niż w przypadku rezerwacji bez bonu w tym samym okresie – a przy tym niepodważalny dowód na to, że dla rodzin z dziećmi „wakacje są najważniejsze”. Interesujące mogą być również inne rozbieżności między deklaracjami a rzeczywistym zachowaniem konsumentów.

O ile bowiem odsetek planowanych wyjazdów z bonem nad morze i w góry w dużej mierze zgadza się z faktycznie rezerwowanymi kierunkami, o tyle w przypadku city breaków mamy do czynienia z różnicą ponad 15 punktów procentowych – tylko 5% osób deklarowało wykorzystanie bonu na wyjazd do miasta, natomiast aż 21% rzeczywiście go na to wykorzystuje.

Źródło: Travelist.pl

Czytaj także: Barometr EFL, lepsze nastroje hotelarzy, restauratorów i w firmach cateringowych

Do Trójmiasta, do Krakowa i w Karkonosze

Jakie hotele na stronie cieszą się największą popularnością wśród beneficjentów bonu?

Zdecydowanie wygrywa Trójmiasto – aż 6 z 10 obiektów najchętniej rezerwowanych z bonem turystycznym mieści się w Gdańsku lub Sopocie.

Poza tym klienci  wybierają rodzinne hotele w innych częściach Wybrzeża (Niechorze, Ustka, Kołobrzeg), na Mazurach, w Szklarskiej Porębie, ale też w Krakowie, Wrocławiu czy Kazimierzu Dolnym.

Nie sposób jednak wskazać ewidentnych hitów lata z bonem – pierwsza dwudziestka obiektów na liście to zaledwie 42% wszystkich rezerwacji z wykorzystaniem bonu turystycznego.

Polskie rodziny wiedzą, czego chcą na wakacje i świadomie tego szukają.

Źródło: Travelist. pl

Czytaj także: Bon turystyczny: ZUS przestrzega przed oszustami!


Travelist.pl to serwis rezerwacyjny łączący w sobie funkcje klubu travelowego oraz magazynu podróżniczego. Od 2014 r. jest członkiem międzynarodowej grupy turystycznej Secret Escapes, największego na świecie klubu travelowego, obecnego w ponad 20 krajach na trzech kontynentach.

Źródło: Travelist.pl