W PKO Banku Polski nowe udogodnienia dla firm: otwarcie rachunku pomocniczego w iPKO lub IKO, co jeszcze?
Rachunek pomocniczy pomaga w uporządkowaniu finansów firmy. Można go teraz otworzyć całkowicie zdalnie – w kilku prostych krokach w serwisie iPKO lub aplikacji IKO. Na rachunek pomocniczy można przelewać pieniądze z konta głównego i nimi zarządzać np. gdy pracownicy korzystają z firmowych kart lub gdy przedsiębiorca potrzebuje wyodrębnić rozliczenia z wybranymi kontrahentami. Rachunek może być prowadzony również w jednej z 22 walut obcych – dzięki temu można do niego podpiąć kartę debetową z funkcją wielowalutową i nie płacić za przewalutowanie.
Jak otworzyć rachunek pomocniczy w serwisie iPKO?
Aby otworzyć rachunek pomocniczy, w serwisie iPKO należy przejść do zakładki „Oferta” lub „Moje produkty„, następnie wybrać opcję „Otwórz nowe konto”, „Rachunek pomocniczy dla firm”, „Złóż wniosek”. Na wniosku należy wskazać firmę i konto główne, dla których ma być otwarty rachunek pomocniczy. Należy zaznaczyć rodzaj rachunku, wpisać jego nazwę i wybrać walutę. Wniosek o otwarcie swojego rachunku pomocniczego należy zatwierdzić narzędziem autoryzacji.
Weryfikacja kontrahentów
Klienci firmowi mogą w iPKO łatwo zweryfikować rachunek kontrahenta na białej liście podatników VAT, prowadzonej przez Ministerstwo Finansów. Opcja jest dostępna w trakcie tworzenia: przelewów jednorazowych i podzielonej płatności (split payment) oraz zleceń stałych. Przy zlecaniu nowej operacji wystarczy kliknąć „Sprawdź, czy odbiorca jest na białej liście VAT”, aby pojawił się wynik weryfikacji. Nowością jest zakładka „Biała lista VAT”, w której będą archiwizowane weryfikacje kontrahentów i będzie z nich można pobrać raport.
Biała lista została oddana przez resort finansów we wrześniu 2019 roku i służy przede wszystkich do weryfikacji wiarygodności kontrahentów. Od 1 stycznia 2020 roku dla każdej transakcji przekraczającej 15 tys. zł przedsiębiorcy są zobowiązani do sprawdzania na niej rachunku kontrahenta VAT.
– Bankowość online dla biznesu skoncentrowana jest na rozwiązaniach, które mają pomóc klientom wygodnie zarządzać finansami bez potrzeby wizyty w placówce banku. Możliwość zdalnego otwarcia rachunku pomocniczego czy weryfikacji kontrahenta na „Białej liście VAT” bez konieczności korzystania z zewnętrznych wyszukiwarek to rozwiązania, które pozwalają przedsiębiorcom zaoszczędzić czas – mówi Tomasz Frąckowiak, dyrektor Formacji Bankowości Firm i Przedsiębiorstw w PKO Banku Polskim.
Kody promocyjne na e-podpis mSzafir do pobrania w iP
Przedsiębiorcy, którzy mają rachunek firmowy w PKO Banku Polskim, mogą teraz pobrać w iPKO kod promocyjny, który daje 50% zniżkę na zakup e-podpisu mSzafir z limitem 1000 podpisów na rok. e-Podpis usprawnia obieg dokumentów w firmie i podpisywanie umów z partnerami biznesowymi. Dokumenty można podpisywać online na dowolnym urządzeniu. Aby wziąć udział w promocji, wystarczy wejść w zakładkę „Moja Firma” w iPKO i wybrać „mSzafir wygeneruj kod rabatowy”. Następnie kod należy użyć przy zakupie e-podpisu w sklepie online KIR. Promocja dla klientów firmowych PKO Banku Polskiego trwa do 31 grudnia 2021 r. lub do wyczerpania puli kodów.
Czytaj także: PKO BP: nowości w aplikacji IKO, m.in. funkcja autooszczędzania >>>
PKO Bank Polski jest liderem pod względem cyfrowych rozwiązań dla biznesu. Za pośrednictwem serwisu iPKO posiadacze kont firmowych mogą korzystać z wielu usług ułatwiających zarządzanie firmą. Są wśród nich takie rozwiązania jak e-księgowość, zakładanie sklepów internetowych, asystent firmowy kontrolujący płatności czy dostęp do kantoru internetowego iPKO dealer. Firmy mogą także korzystać całkowicie online z prostej i szybkiej usługi finansowania faktur.