W jaki sposób płacimy najchętniej za zakupy w Internecie?
Liczba osób kupujących w sieci zwiększa się systematycznie z roku na rok. W 2017 r. zakupy on-line robiło 54 proc. internautów – to ok. 15 mln Polaków. Coraz więcej sklepów stacjonarnych uruchamia równocześnie własne witryny zakupowe on-line. Według badań, w 2018 r. szacowana wartość rynku
e-commerce w Polsce przekroczy 50 mld złotych, a w 2020 r. ma wynieść około 70 mld złotych.
W tegorocznym badaniu, zrealizowanym przez Kantar TNS, 40 proc. ankietowanych zadeklarowało, że robi zakupy w Internecie. Wyniki pokazują, że wciąż najwięcej, bo 48 proc. osób wybiera płatność gotówką przy odbiorze towaru. Kolejnymi dwoma najpopularniejszymi odpowiedziami, które wskazało tyle samo badanych (31 proc.) są: płatność on-line na stronie banku lub przedpłata przelewem. Robiąc zakupy w sieci, 14 proc. badanych sprawdza dokładnie na czyje konto wysłany zostanie przelew. Niespełna co dziesiąty badany szuka logo systemu płatności, które zna i dokonuje płatności za zakupy. Natomiast zaledwie 3 proc. badanych płaci za zakupy on-line za pomocą urządzenia mobilnego np. telefonu komórkowego.
– Wyniki badania pokazują, że kupując on-line chcemy mieć pewność, że nasze zakupy zostaną zrealizowane szybko, a płatność trafi bezpiecznie do odbiorcy – komentuje Artur Wojtczuk, dyrektor Linii biznesowej płatności internetowe w KIR. – Płatności wykonane poprzez Paybynet są realizowane bezpośrednio z konta bankowego płatnika na konto bankowe sklepu. KIR na żadnym etapie płatności nie ma styczności ze środkami finansowymi sklepu, co w sposób istotny wpływa na wiarygodność transakcji – zaznacza Artur Wojtczuk.
Paybynet automatycznie wypełnia dane do przelewu (pay-by-link), dzięki temu nie pomylimy się przy ich wpisywaniu. – Paybynet to jedyny taki system na polskim rynku, który obsługuje płatności bezpośrednie zarówno w usługach komercyjnych jak i publicznych, np. w urzędach – dodaje Artur Wojtczuk.
Właściciele e-sklepów chętnie korzystają z systemu Paybynet także dlatego, że KIR nie pobiera z góry żadnej prowizji za przeprowadzenie transakcji. Na konto e-sklepu wpłacana jest całkowita suma za towar lub usługę zamówioną przez klienta. Z kolei dla klientów ważne jest, że w systemie płatności można wykonać przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Dzięki temu transakcje realizowane są sprawnie i szybko, a klienci mogą cieszyć się wygodnymi zakupami nie wychodząc z domu.
Badanie przeprowadzone zostało w marcu 2018 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie klientów banków w wieku 15 lat i więcej. Liczebność próby: N=400.
Źródło: KIR