W ING Banku Śląskim przelejemy BLIKIEM pieniądze na numer telefonu
Klienci ING Banku Śląskiego mogą teraz dokonywać przelewów BLIKIEM na numery telefonów. Jest to kolejny bank po Banku Millennium, który wdrożył usługę P2P w oparciu o BLIKA.
P2P (ang. person-to-person) to mobilne płatności dokonywane między użytkownikami telefonów komórkowych za pośrednictwem systemu płatności mobilnych BLIK. Ta zupełnie nowa funkcjonalność umożliwia przelewanie pieniędzy bezpośrednio między numerami telefonów bez konieczności autoryzacji operacji za pomocą innych narzędzi.
Jak działa P2P? Każda osoba, która ma zainstalowanego BLIKA w telefonie i chce otrzymać na niego przelew musi najpierw powiązać numer swojego telefonu z rachunkiem w aplikacji bankowej. Osoba przesyłająca pieniądze, która także zainstalowała BLIKA na telefonie, musi jedynie znać numer telefonu odbiorcy. Pieniądze docierają na konto w ciągu kilku sekund. To przełom w przelewach. Docelowo nowa funkcjonalność ma zostać wdrożona we wszystkich bankach-uczestnikach systemu BLIK.
– Cieszymy się, że ING Bank Śląski wprowadził usługę P2P w systemie BLIK. Mam nadzieję, że tę funkcjonalność wdrożą wkrótce wszystkie banki-uczestnicy naszego systemu. Funkcjonalność przelewów natychmiastowych na numer telefonu potwierdza wygodę, łatwość i szybkość rozwiązań systemu BLIK – mówi Grzegorz Długosz, prezes Polskiego Standardu Płatności.
– W ING wierzymy w proste i przyjazne rozwiązania, ułatwiające klientom codzienne płatności. W kwietniu tego roku udostępniliśmy w naszej aplikacji ING BankMobile przelew na telefon. Teraz będzie można go zrealizować za pośrednictwem BLIK. Cieszymy się, że dzięki tej usłudze więcej klientów będzie mogło otrzymać pieniądze natychmiast, zaraz po zleceniu przelewu – mówi Mateusz Poznański, Dyrektor Banku w Pionie Bankowości Detalicznej w ING Banku Śląskim.
Z BLIKA może korzystać obecnie 1,3 miliona użytkowników, a od uruchomienia systemu w lutym dokonano nim ponad milion transakcji.
BLIKIEM można płacić w ponad 130 tysiącach terminali płatniczych w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych (w fazie wdrożenia terminali POS znajduje się Paytel) oraz w większości sklepów internetowych za pośrednictwem integratorów płatności internetowych, takich jak: Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, czy First Data. Ale BLIK to także bezpieczna wypłata gotówki z większości, bo z ponad 12,5 tys. bankomatów. Należą do nich między innymi bankomaty sieci Euronet.
Aby skorzystać z BLIKA wystarczy odnaleźć go w aplikacji mobilnej dowolnego z banków – założycieli systemu, czyli: Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku (również Orange Finanse), PKO Banku Polskiego oraz Inteligo. Aby dokonać zakupu należy wybrać BLIK jako formę płatności, wpisać jednorazowy, sześciocyfrowy kod na terminalu lub komputerze i zaakceptować go na swoim telefonie.
Więcej informacji na temat nowego systemu płatności mobilnych BLIK można znaleźć na stronie http://www.blikmobile.pl oraz na stronie Polskiego Standardu Płatności – http://www.polskistandardplatnosci.pl.
Źródło: BLIK